Targi motoryzacyjne Poznań 2015 – galeria zdjęć i podsumowanie

Najwyższy czas zakończyć cykl tekstów poświęconych tegorocznym targom motoryzacyjnym w Poznaniu. Uzupełnić zdjęcia oraz podsumować tę imprezę. Na Poznań Motor Show jestem od 2013 roku, więc mam już pewną podstawę do rzetelnej oceny.

Korki i organizacja

Zacznę może od samych podstaw, czyli od sytuacji na drogach wokół hal Międzynarodowych Targów Poznańskich. W tym roku muszę przyznać, że wyglądała ona zdecydowanie lepiej niż 12 miesięcy wcześniej. Na PMS 2014 podczas dnia prasowego pojawiła się możliwość bezpłatnego wjazdu na parking targów dla posiadaczy wejściówek prasowych. Niestety zaowocowało to gigantycznymi zatorami w okolicznych, wąskich uliczkach, ponieważ darmowe miejsca szybko się skończyły.

Niestety nikt o tym nie informował, przez co kolejne samochody tkwiły po kilkadziesiąt minut w korkach aby dowiedzieć się, że jednak muszą szukać parkingu gdzie indziej. W tym roku wiadomość, że liczba miejsc jest ograniczona była mocniej akcentowana. Nie wiem jakie inne działania zostały podjęte, jednak korki zniknęły – duży plus. Tak samo bardzo sprawnie przekazywane były informacje dotyczące tego co jest wymagane do odbioru wejściówek.

Targi motoryzacyjne w Poznaniu - hala wystawiennicza

Wzrost znaczenia

Firmy z branży motoryzacyjnej w 2015 roku znowu nie zawiodły. W ogóle dostrzegam rosnącą rangę całej imprezy, która jak ktoś słusznie zauważył staje się „małą Genewą”. Coraz więcej producentów decyduje się na udział w Poznań Motor Show, coraz większą wagę przykładają oni do swojej obecności na targach. Reklamy nowego Audi Q7 w całej Polsce informowały o tym, że jego premiera odbędzie się właśnie na targach motoryzacyjnych w Poznaniu.

Praktycznie cały dzień prasowy wypchany był konferencjami producentów, gdzie pokazano ogromną ilość samochodów, nieraz nowych na polskim rynku – jeśli ktoś chciałby uczestniczyć we wszystkich, to naprawdę musiałby się nieźle napocić, ponieważ startowały praktycznie momentalnie po sobie.

Dla mnie szczególnie miła była wizyta na stoisku BMW, które zaliczyło chyba największy powrót na targi. Bawarski producent pokazał to, co ma w swojej ofercie najlepszego, a oglądanie „eMek” i samochodów elektrycznych BMW było wielką przyjemnością.

Nie można też zapominać o producentach, którzy już od lat wystawiają swoją pełną ofertę w Poznaniu. Chociażby Ford, Toyota, koncern Fiata czy Hyundai przygotowały naprawdę solidne ekspozycje:

Volkswagen, Porsche i reszta grupy

Jak zawsze grupa VAG poważnie podeszła do promocji swoich samochodów w Poznaniu wynajmując całą odrębną halę wystawienniczą. Możliwość posiedzenia w samochodach tego koncernu, zwłaszcza modelach Porsche była prawdziwą przyjemnością.

Prototypy i nowe marki

Na targach pokazane zostały również samochody, które są dopiero opracowywane w laboratoriach producentów. Najlepszym przykładem jest tu oczywiście polski supersamochód – Arrinera Hussarya. Ale również Nissan Sway (planowany następca modelu Micra w Europie), czy wyjątkowo osobliwa KIA Niro przyciągały wzrok. Warto też wspomnieć o debiucie nowej marki – DS, która odłączyła się w tym roku od Citroena.

Podsumowanie

Zarówno ta, jak i moje poprzednie relacje miały zdecydowanie pozytywny wydźwięk. Bo same targi wspominam wyjątkowo dobrze. Jest na nich coraz więcej samochodów, coraz więcej atrakcji i widać, że producenci przywiązują do nich coraz to większą wagę. Rośnie też liczba gości, a prestiż imprezy jest coraz większy.

Kto wie – może w kolejnych latach doczekamy się w Poznaniu nie tylko polskich, ale i europejskich premier samochodów? Ciężko będzie pokonać konkurencję, np. w postaci targów w Genewie, ale próbować warto. Jak pokazała edycja 2015 podwaliny pod dalszy rozwój są doskonałe.

3 KOMENTARZE

  1. Poznański motor show był super ! tyle nowości no i te hybrydy od toyoty nie spodziewałem się że ta japońska marka będzie w czołówce polskiego rynku nowych aut

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...