Premiera nowego Audi Q7 i inne samochody na stoisku marki na targach motoryzacyjnych w Poznaniu

Na stoisku Audi na Poznań Motor Show 2015 było wiele „gwiazd” motoryzacji, ale jedna zdecydowanie świeciła najmocniej – było nią nowe Audi Q7, które na targach motoryzacyjnych miało swoją polską premierę.

Przeczytaj moje wrażenia z kilkugodzinnej podróży za kierownicą Audi Q7 w wersji kosztującej 495 390 zł.

Stoisko Audi było naprawdę oblegane, a premiera nowego SUV’a przyciągała wielu zainteresowanych. W końcu nowa generacja Q7 została przedstawiona wszystkim zebranym gościom…

I mnie osobiście nie powaliła jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Nie wspominam teraz o rozwiązaniach technicznych, ponieważ tutaj nie mam wątpliwości, że nowe Audi nie zawiedzie. Wydając odpowiednio dużo pieniędzy będzie można doposażyć je praktycznie we wszystkie nowinki technologiczne, jakie motoryzacja ma obecnie do zaoferowania.

Jednak wydając kilkaset tysięcy złotych na samochód w mojej opinii można oczekiwać „pełnego pakietu”, czyli luksusu, prestiżu, komfortu i aparycji, która będzie cieszyła oko właściciela za każdym razem, kiedy na dane auto spojrzy. Tutaj niestety nie odczułem wielkiego zachwytu. Samochód punktuje tym, że jest duży, lśniący, ma duże felgi – to sprawia, że czuć przed nim respekt. Ale wygląda niestety dosyć zwyczajnie jeśli porówna się go chociażby z dużymi samochodami BMW, które też zostały zaprezentowane na Poznań Motor Show.

Audi kilka lat temu wprowadziło spójną doktrynę stylistyczną w swoich samochodach, która moim zdaniem zaczyna powoli powszednieć, a nowym Audi przyda się moim zdaniem powiew świeżości. W przypadku nowego Q7 jest on zbyt mało intensywny, ponieważ patrząc na ten samochód przede wszystkim dostrzec można zmodyfikowane reflektory (jak zawsze o skomplikowanym i świetnie wyglądającym wzorze), czy przedni grill single-frame. Reszta została po staremu.

Nowe Audi Q7 (2015) - tak wygląda wnętrze samochodu

Za to projektowi wnętrza nie mogę naprawdę niczego zarzucić. Tutaj widać postęp, jaki ciągle dokonuje się w Audi. Przede wszystkim uwagę kierowcy zwracać będą nowe, w pełni elektroniczne zegary, które zastosowane zostały już chociażby w modelu TT, czy nowym Audi R8. Inne detale, jakość materiałów – to również będzie sprawiało, że kabina nowego Q7 będzie po prostu miłym miejscem do przebywania.

Pozostałe modele

Niejako „przy okazji” na stoisku na Poznań Motor Show 2015 znalazły się również inne modele Audi. Moją szczególną uwagę zwróciły sportowe samochody z czterema pierścieniami na masce – Audi TT Roadster oraz nowe TTS.

Chociaż wciąż wyglądają one trochę kobieco, to prezentują się bardzo zgrabnie. A wersja TTS musi również zgrabnie przyspieszać, ponieważ pod maską znajduje się w niej silnik 2,0 TFSI o mocy 310 KM…

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Fizyczne przyciski i pokrętła w samochodach – czemu tracą popularność?

Coraz więcej producentów samochodów rezygnuje z klasycznych, fizycznych pokręteł i przycisków, na rzecz płytek dotykowych lub zaszywania...

Hyundai i30 1.5 DPI 110 KM Comfort – TEST

Jak wypada Hyundai i30 po liftingu, który przeszedł w 2020 roku? Miałem okazję to sprawdzić, testując samochód w bardzo ciekawej konfiguracji. Rzadko...

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu i zmyślnym rozwiązaniom pokroju specyficznego...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...