BMW na Poznań Motor Show 2015 – zdjęcia stoiska, na którym starły się dwa oblicza motoryzacji

Jednym z największych wydarzeń Poznań Motor Show 2015 był powrót na te targi BMW. W dodatku z przytupem, bo w Poznaniu miały miejsce 2 premiery prawdziwych potworów – modeli X5 M i X6 M. Co ciekawe „eMki” zajmowały tylko połowę stoiska – druga połowa była zdecydowanie bardziej „zielona”, ale nie mniej interesująca.

Zacznijmy jednak od sekcji spalinowej, która zdominowana została przez wersje M modeli BMW. Moją największą uwagę przykuło tutaj BMW M6 Gran Coupe Individual. Uwielbiam to, jak wygląda ten samochód i uważam, że Seria 6 to obecnie najładniejszy pojazd oferowany przez firmę z Bawarii. Ale inne modele też nie miały się czego wstydzić.

Z kolei druga połowa stoiska BMW poświęcona została w 100% samochodom elektrycznym. Gwoździem programu był tutaj model BMW i8, do którego ustawiała się przez cały czas kolejka chętnych. Nie dziwię się, bo to kosztujące 597 000 zł auto robi na żywo wprost piorunujące wrażenie. Podobnie jest we wnętrzu – można odnieść wrażenie, że obcuje się z samochodem koncepcyjnym, który jakimś dziwnym trafem znalazł się w produkcji.

Dodatkowo trafiły się też trochę mniej elektryzujące modele i3 oraz stoliki informacyjne, gdzie na własnej skórze odwiedzający mogli się przekonać jak lekkie są materiały z których wykonywane są elektryczne BMW. Na mnie największe wrażenie zrobiło porównanie ciężkości pojemnika z nasypanymi krążkami ze stali oraz włókna tworzącego karoserię BMW i3 oraz i8. Różnica jest kolosalna!

Naprawdę ciekawie wyglądało takie zderzenie dwóch zupełnie różnych obliczy motoryzacji. Z jednej strony mieliśmy ogromne, paliwożerne SUV’y, a z drugiej ich zupełne przeciwieństwo – ekologiczne auta elektryczne. W 2015 roku stoisko podzielone było na pół, jednak przez stale zaostrzane normy emisji spalin sądzę, że z biegiem czasu część elektryczna będzie się coraz bardziej powiększać, a spalinowa wręcz przeciwnie, zacznie się stopniowo kurczyć…

Odwiedzając targi motoryzacyjne w Poznaniu zdecydowanie warto było zajrzeć do przestrzeni BMW. Cieszę się, że firma ta wróciła na Poznań Motor Show i mam nadzieję, że w kolejnych latach jej na tej imprezie nie zabraknie.

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...