BMW na Poznań Motor Show 2015 – zdjęcia stoiska, na którym starły się dwa oblicza motoryzacji

Jednym z największych wydarzeń Poznań Motor Show 2015 był powrót na te targi BMW. W dodatku z przytupem, bo w Poznaniu miały miejsce 2 premiery prawdziwych potworów – modeli X5 M i X6 M. Co ciekawe „eMki” zajmowały tylko połowę stoiska – druga połowa była zdecydowanie bardziej „zielona”, ale nie mniej interesująca.

Zacznijmy jednak od sekcji spalinowej, która zdominowana została przez wersje M modeli BMW. Moją największą uwagę przykuło tutaj BMW M6 Gran Coupe Individual. Uwielbiam to, jak wygląda ten samochód i uważam, że Seria 6 to obecnie najładniejszy pojazd oferowany przez firmę z Bawarii. Ale inne modele też nie miały się czego wstydzić.

Z kolei druga połowa stoiska BMW poświęcona została w 100% samochodom elektrycznym. Gwoździem programu był tutaj model BMW i8, do którego ustawiała się przez cały czas kolejka chętnych. Nie dziwię się, bo to kosztujące 597 000 zł auto robi na żywo wprost piorunujące wrażenie. Podobnie jest we wnętrzu – można odnieść wrażenie, że obcuje się z samochodem koncepcyjnym, który jakimś dziwnym trafem znalazł się w produkcji.

Dodatkowo trafiły się też trochę mniej elektryzujące modele i3 oraz stoliki informacyjne, gdzie na własnej skórze odwiedzający mogli się przekonać jak lekkie są materiały z których wykonywane są elektryczne BMW. Na mnie największe wrażenie zrobiło porównanie ciężkości pojemnika z nasypanymi krążkami ze stali oraz włókna tworzącego karoserię BMW i3 oraz i8. Różnica jest kolosalna!

Naprawdę ciekawie wyglądało takie zderzenie dwóch zupełnie różnych obliczy motoryzacji. Z jednej strony mieliśmy ogromne, paliwożerne SUV’y, a z drugiej ich zupełne przeciwieństwo – ekologiczne auta elektryczne. W 2015 roku stoisko podzielone było na pół, jednak przez stale zaostrzane normy emisji spalin sądzę, że z biegiem czasu część elektryczna będzie się coraz bardziej powiększać, a spalinowa wręcz przeciwnie, zacznie się stopniowo kurczyć…

Odwiedzając targi motoryzacyjne w Poznaniu zdecydowanie warto było zajrzeć do przestrzeni BMW. Cieszę się, że firma ta wróciła na Poznań Motor Show i mam nadzieję, że w kolejnych latach jej na tej imprezie nie zabraknie.

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...

Mitsubishi Space Star 1.2 80 KM InSport – TEST

Space Star to jedno z najmniejszych i najtańszych aut na rynku, którego obecna generacja jest na nim już od kilku lat. Aby trochę odświeżyć...