Nowa generacja BMW Serii 3 (G20) 2018 – informacje, zdjęcia szpiegowskie

Śmiem twierdzić, że obecnie produkowana generacja BMW Serii 3 (F30) to pierwsza naprawdę ładna „trójka” od czasów uchodzącego już za klasyka E30. Mimo to, F30 nie będzie świeży i atrakcyjny dla klientów wiecznie, w związku z czym BMW już szykuje jego następcę (G20), którego wersję testową mogliśmy zobaczyć na zdjęciach.

Rzućmy na nie okiem:

Samochód jest w pełni zamaskowany, dlatego ciężko jest oceniać kształt bryły. Jest to tym bardziej utrudnione, ponieważ wczesne prototypy (a z takim mamy tu do czynienia) bardzo często wykonane są z elementów nadwozia, które wcale w ostatecznej wersji samochodu nie muszą tak samo wyglądać – w tym wypadku chociażby przednie światła zdają się stać w kolejce do wymiany. Patrząc na przedni grill można jednak wysnuć wniosek, że nowe BMW Serii 3 nie straci swojego agresywnego charakteru.

Zmiany w środku

Nowa Seria 3 G20 będzie za to mocno zróżnicowana względem poprzedników pod względem technologicznym. BMW zastosuje w niej platformę CLAR, która pojawiła się w zeszłym roku wraz z premierą nowej Serii 7. Efektem takiego posunięcia ma być zmniejszenie wagi samochodu przy jednoczesnym wzroście rozmiarów całego auta.

Nikogo nie powinno to dziwić, że nowe BMW Serii 3 o oznaczeniu G20 będzie większe od poprzednika, ponieważ samochody zazwyczaj rosną wraz z nadejściem nowej generacji. Tym razem firma w Bawarii ma ku temu dodatkowy powód – wkrótce wprowadzi ona do swojej oferty najmniejszego sedana bazującego na Serii 1. Rozróżnienie obu modelu pod względem gabarytów powinno być zatem możliwie łatwe, a 3er tak duża jak to tylko możliwe, bez ryzyka „podgryzania” klientów Serii 5.

Pierwszej prezentacji nowej generacji BMW Serii 3 powinniśmy spodziewać się pod koniec 2017 roku. Targi motoryzacyjne we Frankfurcie zdają się być do tego idealną okazją. Premiera w salonach odbędzie się najprawdopodobniej na początku 2018 roku.

Zdjęcia szpiegowskie: Motor1.com

3 KOMENTARZE

  1. f30 pierwsza ładna od czasu e30? Odwazna teza…to oczywiście kwestia gustu, ale pod tym względem e46 gniotła je wszystkie razem wzięte…

    • Kto co lubi :) Mnie właśnie E46 nigdy nie przekonało do końca (przy czym nie uważam, że to brzydkie auto). Widziałem w nim zbyt wiele nawiązań do E36, które w mojej opinii BMW naprawdę nie wyszło.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...