Nowa generacja BMW Serii 3 (G20) 2018 – informacje, zdjęcia szpiegowskie

Śmiem twierdzić, że obecnie produkowana generacja BMW Serii 3 (F30) to pierwsza naprawdę ładna „trójka” od czasów uchodzącego już za klasyka E30. Mimo to, F30 nie będzie świeży i atrakcyjny dla klientów wiecznie, w związku z czym BMW już szykuje jego następcę (G20), którego wersję testową mogliśmy zobaczyć na zdjęciach.

Rzućmy na nie okiem:

Samochód jest w pełni zamaskowany, dlatego ciężko jest oceniać kształt bryły. Jest to tym bardziej utrudnione, ponieważ wczesne prototypy (a z takim mamy tu do czynienia) bardzo często wykonane są z elementów nadwozia, które wcale w ostatecznej wersji samochodu nie muszą tak samo wyglądać – w tym wypadku chociażby przednie światła zdają się stać w kolejce do wymiany. Patrząc na przedni grill można jednak wysnuć wniosek, że nowe BMW Serii 3 nie straci swojego agresywnego charakteru.

Zmiany w środku

Nowa Seria 3 G20 będzie za to mocno zróżnicowana względem poprzedników pod względem technologicznym. BMW zastosuje w niej platformę CLAR, która pojawiła się w zeszłym roku wraz z premierą nowej Serii 7. Efektem takiego posunięcia ma być zmniejszenie wagi samochodu przy jednoczesnym wzroście rozmiarów całego auta.

Nikogo nie powinno to dziwić, że nowe BMW Serii 3 o oznaczeniu G20 będzie większe od poprzednika, ponieważ samochody zazwyczaj rosną wraz z nadejściem nowej generacji. Tym razem firma w Bawarii ma ku temu dodatkowy powód – wkrótce wprowadzi ona do swojej oferty najmniejszego sedana bazującego na Serii 1. Rozróżnienie obu modelu pod względem gabarytów powinno być zatem możliwie łatwe, a 3er tak duża jak to tylko możliwe, bez ryzyka „podgryzania” klientów Serii 5.

Pierwszej prezentacji nowej generacji BMW Serii 3 powinniśmy spodziewać się pod koniec 2017 roku. Targi motoryzacyjne we Frankfurcie zdają się być do tego idealną okazją. Premiera w salonach odbędzie się najprawdopodobniej na początku 2018 roku.

Zdjęcia szpiegowskie: Motor1.com

3 KOMENTARZE

  1. f30 pierwsza ładna od czasu e30? Odwazna teza…to oczywiście kwestia gustu, ale pod tym względem e46 gniotła je wszystkie razem wzięte…

    • Kto co lubi :) Mnie właśnie E46 nigdy nie przekonało do końca (przy czym nie uważam, że to brzydkie auto). Widziałem w nim zbyt wiele nawiązań do E36, które w mojej opinii BMW naprawdę nie wyszło.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...