Gama modelowa BMW wkrótce powiększy się o kolejne auto, a następna nisza rynkowa zostanie zagospodarowana. Premiera BMW Serii 1 w nadwoziu sedan (F52) ma odbyć się wkrótce, a na parę miesięcy przed nią nieoficjalnie wiemy już trochę o tym samochodzie. Mamy też zdjęcia szpiegowskie.
Producent z Bawarii długo kazał nam czekać na swojego najmniejszego sedana w ofercie, jeśli popatrzymy na czas, w jakim na rynek wchodzili bezpośredni konkurenci stworzeni przez resztę niemieckiej „wielkiej trójki”. Audi A3 Limousine dostępne jest dla klientów od czerwca 2013, a Mercedes CLA swoją premierę miał na początku 2013 roku.
BMW Serii 1 Sedan na starcie będzie miało przed sobą wyzwanie – zdobyć należytą pozycję w segmencie małych limuzyn, na którym konkurencja zdążyła się już mocno okopać. Sądzę, że renoma Bawarskiej marki sprawi, że klientów nie będzie brakować.
Silniki i napęd w sedanie BMW
Nie zabraknie też jak sądzę narzekaczy, ponieważ wszystko wskazuje na to, że BMW Serii 1 Sedan, oznaczone jako F52 w trzyznakowym nazewnictwie tego producenta wyposażone będzie w standardzie w przedni napęd. Nie będzie to debiut tego typu rozwiązania w BMW, ponieważ Seria 2 Active Tourer również oferowana jest z napędem FWD. Tam jednak mieliśmy do czynienia z minivanem dla rodziny, więc takie rozwiązanie było do przełknięcia (chociaż najbardziej ortodoksyjni fani do dzisiaj nie uznają Serii 2 jako prawdziwego BMW). Tutaj BMW proponuje sedana, a to zupełnie inny ciężar gatunkowy.
Doniesienia wskazują, że od samego początku w sprzedaży będą wersje z napędem na wszystkie koła xDrive, więc honor będzie trochę uratowany :) Moim zdaniem FWD w Serii 1 sedan nie będzie jakimś wielkim dramatem. W przypadku małych limuzyn Mercedesa i Audi takie rozwiązania dobrze się sprawdzają, a fani RWD dalej będą mogli kupić większe modele BMW, chociażby Serię 3.
Jeśli chodzi o silniki to nic oficjalnie nie wiemy. Według przecieków pod maską będzie można znaleźć gamę 3 i 4 cylindrowych jednostek. W przypadku tych pierwszych zapewne będzie chodzić tu o benzynowe 1,5 l TwinTurbo Power o mocy 136 KM, które obecne jest w innych modelach Bawarczyków, przykładowo w 3er. Na drugim biegunie ma znaleźć się silnik o pojemności 2 litrów i mocy 228 KM.
Kiedy premiera?
Najmniejszy sedan w ofercie BMW ma zostać zaprezentowany światu w 2016 roku, a do pierwszych klientów powinien trafić na początku 2017. Warto zatem wypatrywać nadchodzących targów motoryzacyjnych. Te we Frankfurcie zaczynają się 22 września 2016 – to wygląda na idealne miejsce na premierę nowego F52…
Zdjęcie szpiegowskie: Motor1.com
[…] w Bawarii ma ku temu dodatkowy powód – wkrótce wprowadzi ona do swojej oferty najmniejszego sedana bazującego na Serii 1. Rozróżnienie obu modelu pod względem gabarytów powinno być zatem możliwie łatwe, a 3er tak […]