Wymiana tablic rejestracyjnych i inne województwo – nowe przepisy

Już niedługo zmiana numerów rejestracyjnych po zakupie samochodu nie będzie konieczna bez względu na to, w którym miejscu w Polsce takiego zakupu dokonaliśmy. Planowane jest wprowadzenie nowych przepisów, ułatwiających życie i oszczędzających pieniądze.

Omawiana modyfikacja prawna jest częścią pakietu zmian, do których zalicza się też zniesienie konieczności wożenia ze sobą fizycznego prawa jazdy. Nowe przepisy powinny wejść w życie jeszcze w 2020 roku.

Jedna tablica rejestracyjna

W ich ramach osoba, która kupuje samochód w jednym województwie, nie będzie zmuszona do jego porejestrowania, jeśli mieszka w innym województwie. Dzięki temu do jednego samochodu przypisana będzie mogła zostać na stałe tablica rejestracyjna i tylko od woli użytkownika będzie zależało, czy zostanie zmieniona. Przy okazji zniknie obowiązek naklejania na szybę nalepki kontrolnej.

Takie zmiany nie tylko wprowadzą większą wygodę podczas kupowania samochodu z innego regionu Polski, ale również pozwolą zaoszczędzić. Wydanie nowych tablic rejestracyjnych to 80 zł, a nalepki kontrolnej 18,50 zł. Inną korzystną zmianą będzie możliwość czasowej rejestracji samochodu, co pozwoli oszczędzić na OC. Wisienką na torcie będzie fakt, że wydruki z systemu CEPiK zyskają rangę dokumentu, dzięki czemu rejestracja pojazdu będzie mogła odbyć się przez Internet.

Zmiany dla osób kupujących samochód będą zatem ogromne. Zamiast udawać się do urzędu osobiście i musieć płacić za nowe tablice rejestracyjne, a później kombinować z naklejkami na szybę – wystarczy złożyć wniosek przez Internet, bez ruszania tablic.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...