Budowa S17 Warszawa – obwodnica Kołbieli. Kiedy otwarcie?

Jazda na trasie Warszawa – Lublin znajduje się obecnie na zupełnie innym poziomie pod względem komfortu niż jeszcze kilka lat temu. Większość jednojezdniowych odcinków z szerokimi poboczami sprzyjającymi niebezpiecznemu wyprzedzaniu, zastąpiona została dwujezdniową drogą ekspresową. Newralgiczne odcinki S17 niedaleko Warszawy wciąż jednak nie są ukończone, ale ich budowa znajduje się na ostatniej prostej.

Mam tu na myśli odcinek, który rozpoczyna węzeł Lubelska, a kończy obwodnica Kołbieli. To on został jeszcze do dokończenia. Pierwotnie jego oddanie kierowcom planowane było w 2019 roku, mniej więcej wraz z innymi odcinkami. Wykonawca, firma Strabag, zwróciła się jednak do GDDKiA o przedłużenie terminu w związku z koniecznością przeprojektowania węzła z DK50, aby dostosować go do powstającej obwodnicy Kołbieli.

S17 Warszawa – Kołbiel. Kiedy otwarcie?

Terminy przesunęły się na 2020 rok, ale dzięki bardzo sprzyjającej zimie (która zimą była często tylko z nazwy praktycznie), trasa powinna zostać oddana do użytku wcześniej, niż pierwotnie planowano. Już teraz ruch po DK50 na wprost przeniósł się na wiadukt, co odciążyło niesławne rondo w Kołbieli. Osoby jadące drogą numer 17 na razie poruszają się po jednej nitce, ale według urzędników na przełomie czerwca i lipca pozostały fragment S17 zostanie udostępniony kierowcom w całej okazałości.

Nie będzie to jednak koniec utrudnień dla osób jadących bezpośrednio z lub do Warszawy, ponieważ węzeł Lubelska oddany ma zostać do użytku dopiero pod koniec 2020 roku, a węzeł zakręt z istniejącą DK2 dopiero w 2021. Budowany fragment Południowej Obwodnicy Warszawy też skończony będzie w późniejszym, jeszcze nie do końca znanym terminie. Zatem idealnie wciąż nie będzie – ale na pewno będzie lepiej niż jest obecnie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...