Autostrada A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki. Kiedy otwarcie?

Prawobrzeżna część Warszawy pod kątem drogowym przypomina obecnie jeden wielki plac budowy. Trwa tam budowa kontynuacji obwodnicy Warszawy S2, na ukończeniu jest również S17 prowadząca do Lublina. Niemniej istotną drogą będzie jednak autostrada A2, która połączy Mińsk Mazowiecki ze stolicą. Kiedy budowa się zakończy?

Mam tutaj dokładnie na myśli odcinek liczący 14,6 km. Zaczyna się on blisko Warszawy, węzłem Lubelska. Następnie prowadzi na wschód, gdzie powstaje węzeł Konik. Za nim mamy już nieprzerwany autostradowy ciąg, który doprowadzi nas do istniejącej już części A2 – obwodnicy Mińska Mazowieckiego.

Budowa A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki

Cały omawiany odcinek będzie miał nawierzchnię betonową i buduje go firma Polaqua. Na przełomie 2019 i 2020 roku zaawansowanie na budowie oscylowało wokół 50%, co budziło pewne obawy względem oddania tej drogi do użytku zgodnie z planem, w czerwcu 2020 roku. Zimą Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiadała, że jeszcze w wakacje kierowcy będą mogli pojechać nową trasą. Później niestety nadszedł koronawirus i chociaż ryzyko zakażenia na budowie A2 jest stosunkowo małe np. względem wizyty w sklepie, to odcisnął na autostradzie A2 Warszawa – Mińsk Mazowiecki swoje piętno. Mam tu na myśli problemy ze skompletowaniem załogi na budowach – wielu obywateli Ukrainy wraz z początkiem pandemii podobno opuściło Polskę, zostawiając niedobory kadrowe.

Wykonawca poprosił GDDKiA o przedłużenie terminu oddania drogi ze względu na te okoliczności. Urzędnicy analizują wnioski, przy czym prace na budowie wciąż posuwają się na przód. Czy uda się dokończyć odpowiednio dużo rzeczy na autostradzie A2 w wakacje? O tym przekonamy się za jakiś czas. Trzymajmy kciuki, aby kierowcy mogli pojawić się na budowanym odcinku jak najszybciej, ponieważ istniejący obecnie układ drogowy, oparty o DK2 zdecydowanie nie jest przygotowany na ruch obecnie się na nim znajdujący. Autostrada tę sytuację w znacznym stopniu poprawi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...