Ford EcoSport – mały SUV zaprezentowany. Zdjęcia, silniki, wnętrze

Obecnie na rynku europejskim segment SUV jest najszybciej rozwijającym się segmentem samochodów osobowych. W związku z ciągle rosnącym zapotrzebowaniem na tego typu samochody, Ford postanowił wprowadzić na polski rynek odświeżoną wersję modelu EcoSport.

W nowym modelu Forda EcoSport można dostrzec bardziej stylową linię nadwozia. Producenci zastosowali w SUV-ie bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne oraz użytkowe w stosunku do poprzedniego modelu. Samochód jest bardziej wszechstronny, funkcjonalny i dysponuje lepszymi właściwościami jezdnymi. Oprócz tego udoskonalony został system bezpieczeństwa.

Ford EcoSport - 2018

Silnik

W ofercie producenta znalazł się 3-cylindrowy silnik benzynowy EcoBoost. Można wybierać pomiędzy trzema wariantami mocy: 100 KM, 125 KM oraz 140 KM. Oprócz wymienionego w sprzedaży będą również silniki wysokoprężne 1,5 TDCi o mocy 100 i 125 KM. Wszystkie jednostki będą współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną. Wersje z silnikami benzynowymi będą dostępne z napędem na przednią oś. Natomiast od połowy 2018 Ford Eco Sport w celu zachowania komfortu oraz optymalnych możliwości prowadzenia będzie wyposażony w napęd na wszystkie koła (Intelligent AWD).

Ford EcoSport - wnętrze

Wnętrze nowego SUV-a

Wnętrze nowego Forda EcoSport jest nowoczesne, wykończone dobrej jakości, przyjemnymi w dotyku materiałami. Wszystkie przełączniki są łatwe w użyciu. Kształt foteli i tylnej kanapy zapewnia komfort podróżowania zarówno kierowy jak i pasażerom. W stosunku do poprzedniej wersji we wnętrzu SUV-a zaszły bardzo duże zmiany.  Kokpit EcoSporta jest bardzo podobny to tego, który możemy zobaczyć w nowym Fordzie Fiesta. Nowoczesnego charakteru dodaje 8-calowy ekran systemu multimedialnego SYNC 3. W tańszych wersjach na środku konsoli dostępny jest ekran 6,5-calowy. System multimedialny może współpracować ze smartfonem poprzez Android Auto lub Apple CarPlay.

Ford EcoSport - polska premiera

Producent zapewnia we wnętrzu sporo schowków oraz schowek pod podłogą bagażnika, gdzie można ukryć rzeczy przed wścibskimi spojrzeniami innych. Oczywiście należy pamiętać, że pomimo dobrego wyposażenia i nowoczesnego wnętrza jest to wciąż auto miejskie.

Nowy Ford EcoSport

Wygląd zewnętrzny

Samochód z zewnątrz przeszedł delikatną metamorfozę. Nowy EcoSport ma ostrzejsze linie. Wszystko za sprawą nowych zderzaków, zmienionego grilla a także efektownie wyglądających wielokątnych kloszy reflektorów, obecnie dostępnych również z lampami ksenonowymi (HID) oraz świateł LED do jazdy w dzień. Bardziej sportowego charakteru dodają 17 lub 18-calowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów. Producent również udostępnił szerszą paletę kolorów, przez co można wybrać dla siebie najbardziej odpowiedni i tym samym bardziej spersonalizować samochód.

Ford EcoSport - ST-Line

Co więcej, gama oferowanych wersji wyposażeniowych modelu EcoSport będzie również dostępna w nowej, usportowionej wersji  EcoSport ST-Line charakteryzującej się sportową stylistyką oraz sportowymi właściwościami jezdnymi. Wersja ST-Line będzie charakteryzowała się sportowymi detalami m. in. zmienionymi zderzakami, nakładkami na progi oraz dedykowanymi felgami.

Ford EcoSport AWD

Nowy Ford EcoSport, który przeznaczony dla europejskiego odbiorcy, wytwarzany jest w zakładach Forda w Krajowej Rumunii. Nowy SUV dołączy do Forda Edge I Forda Kuga, tym samym wzmacniając ten segment na rynku europejskim. Zgodnie z zapowiedziami producenta już w przyszłym roku do salonów w Europie trafi nowy crossover Fiesta Active, który jest inspirowany autami typu SUV.

4 KOMENTARZE

  1. No samochodzik fajniutki ale silnik malutki. Jednak od suva wymagałbym wiecej mocy jak nawet w korando jest benzyniak z silnikiem 2.0 149 mocy i też nie jest to gigant.

    • Rzeczywiście nie ma bardzo dużo mocy, ale należy brać pod uwagę, że jest to nieduży miejski samochód. Wszystko również zależy od potencjalnych nabywców, ponieważ jeśli ktoś chce samochód z mocniejszym silnikiem to ma duży wybór innych modeli.

      • W USA Ecosport ma do wyboru benzynowy silnik 2l. Więc w Europie spokojnie by się zmieścił benzynowy silnik 1,5l. Może się kiedyś go doczekamy w wersji 4×4 bo nie każdy lubi się bujać dieslem. ;-)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Hyundai i10 1.2 MPI 84 KM Premium – TEST

Nowy Hyundai i10 w najnowszym wcieleniu to bardzo ciekawie wyglądające, zadziorne auto. Czy samochód poza wyglądem robi...

Elektryczny Opel Corsa-e 136 KM Elegance – TEST

Nowy Opel Corsa występuje również jako samochód elektryczny. Zyskuje on wtedy na końcu nazwy modelu człon "-e", który nie jest do końca...

Skoda Superb iV 1.4 TSI 218 KM Laurin & Klement – TEST

Skoda Superb przeszła niedawno facelifting, a od 2020 roku oferowana jest też na rynku wersja będąca hybrydą plug-in, która nazwana została iV....

Ford Kuga Plug-in Hybrid ST-Line – TEST

Nowy Ford Kuga oferowany jest w Polsce również jako hybryda plug-in. Jak jeździ taka odmiana kompaktowego SUV'a? W trakcie krótkiego, premierowego spotkania...

Cupra Ateca 2.0 TSI 300 KM DSG 4Drive – TEST

Cupra Ateca to naprawdę mocny SUV, bo pod jego maską pracuje silnik benzynowy 2.0 TSI 300 KM. Występuje on również w edycji...