Peugeot 308 R HYbrid – taki hothatch chętnie zobaczyłbym w produkcji seryjnej

Produkcja sportowych samochodów nigdy nie była kluczowym aspektem działalności Peugeota, jednak w historii tej marki nie brak jest modeli, które podnosiły fanom motoryzacji ciśnienie. Nowy koncept modelu 308 również wywołuje taki efekt.

Peugeot 308 R HYbrid to odpowiedź francuzów na pokazanego elektrycznego i szybkiego Volkswagena Golfa GTE. Model koncepcyjny francuskiego hothatcha pokazany został na targach w Szanghaju i wygląda tak:

Rewelacja! 308 nawet w wersji „cywilnej” wygląda bardzo przyjemnie i zadziornie. Tutaj otrzymujemy przemodelowany grill, zderzak, ogromne felgi ulokowane w napompowanych nadkolach i dwukolorowe nadwozie. Efekt robi naprawdę niesamowite wrażenie i gdyby 308 R HYbrid pojawił się w sprzedaży, to dla mnie z miejsca zyskałby tytuł najładniejszego hatchback’a o zabarwieniu sportowym na rynku.

Jeszcze ciekawiej jest pod maską, ponieważ znalazła się tam dobrze znana z innych modeli koncernu PSA jednostka 1,6 THP, która jednak w przypadku hothatcha z Francji legitymuje się mocą 271 KM. A to nie wszystko, bo wspomagają ją 2 silniki elektryczne, z których każdy generuje 116 KM. Po zsumowaniu dostajemy liczbę oscylującą wokół 500 koni mechanicznych i moment obrotowy wynoszący 730 Nm. Jeśli ktoś akurat nie potrzebuje tak kosmicznej mocy może np. odłączyć jeden silnik i mieć pod prawą stopą „tylko” 400 KM.

W chwili obecnej Peugeot 308 R HYbrid jest jedynie wersją koncepcyjną, jednak z szansami na trafienie w przyszłości do seryjnej produkcji. Mam wielką nadzieję, że tak się stanie, ponieważ Peugeot nie raz i nie dwa pokazał, że potrafi robić świetne samochody sportowe na bazie zwykłych modeli ze swojej oferty. Tak ekstremalna odmiana 308-ki na pewno podbiłaby serce niejednego klienta i pozwoliłaby pokazać, że Peugeot potrafi robić nie tylko solidne i dobrze wykonane samochody do codziennego użytku, ale również coś naprawdę ekscytującego.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...