S1 obwodnica Oświęcimia. Kiedy otwarcie części trasy Mysłowice – Bielsko Biała?

Na mapie Polski zawierającej drogi ekspresowe i autostrady coraz mniej jest „dziur” – czyli miejsc, w których poszczególne odcinki najwyższych kategorii przedzielane są starymi szlakami, drogami krajowymi. Wciąż jednak sytuacja nie jest idealna i jednym z takich miejsc jest S1 na południu naszego kraju.

Droga istotna, bo od autostrady A1 prowadzi aż do granicy ze Słowacją w miejscowości Zwardoń. Jeszcze dalej zagłębiając się w istotność drogi S1, wypada powiedzieć o fragmencie Mysłowice – Bielsko Biała, który w części został ukończony, w części trwają prace budowlane – ale dopiero teraz można powiedzieć, że czas dokończenia budowy całego odcinka łączącego te dwa miasta wkracza w decydującą fazę. Oto bowiem GDDKiA podpisała umowę na realizację obwodnicy Oświęcimia, która w połączeniu z innymi budowanymi odcinkami ma odciążyć zbierającą obecnie ruch DK1.

Obwodnica Oświęcimia – budowa, kiedy koniec prac?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że przetarg na budowę odcinka omijającego Oświęcim wybuduje firma Budimex, która zaoferowała najniższą cenę 467,6 mln zł. Ponadto zaproponowała skrócenie terminu realizacji o 3 miesiące i wydłużenie gwarancji na 5 lat. Łącznie w przetargu wzięło udział 10 firm, które mogą jeszcze składać odwołania.

W ramach zadania Budimex wykona 9 kilometrów dwujezdniowej drogi ekspresowej, która przebiegać będzie po nowym śladzie i łączyć się będzie z istniejącą DK44. Powstaną też trzy mosty, nad rzekami: Młynówka, Sola i Wisła. Wraz z sąsiednimi odcinkami S1, które są w budowie lub niedawno podpisano w ich sprawach umowę, droga ekspresowa Mysłowice – Bielsko Biała ma być ukończona w 2024 roku. Odcinek wokół Oświęcimia ma być objęty szczególnym nadzorem ze względu na bliskość niemieckiego obozu koncentracyjnego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Hyundai i30 1.5 DPI 110 KM Comfort – TEST

Jak wypada Hyundai i30 po liftingu, który przeszedł w 2020 roku? Miałem okazję to sprawdzić, testując samochód...

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu i zmyślnym rozwiązaniom pokroju specyficznego...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...

Nowa Dacia Sandero, Logan – zdjęcia, silniki, informacje

Dacią Sandero miałem okazję jeździć kilka miesięcy temu i przyznam, że spotkanie z tym autem zdecydowanie należało do przyjemnych. Po testach samochodów...