Samochód z Niemiec – sprawdzenie historii online już dostępne

Na tę zmianę czekało wiele osób chcących kupić samochód z Niemiec i obawiał się jej zapewne niejeden nieuczciwy handlarz. Elektroniczny system „Historia Pojazdu”, pozwalający sprawdzać dokładnie to, co sugeruje jego nazwa, wzbogacił się od kwietnia 2020 roku w informacje o autach ściąganych z Niemiec.

Dotychczas system obsługiwał importowane auta z innych krajów, takich jak USA, Kanada i niektóre państwa leżące w Europie. To jednak dane z Niemiec są dla wielu kupujących kluczowe, ponieważ według statystyk większość importowanych do Polski samochodów pochodzi od naszego zachodniego sąsiada. Teraz w łatwy sposób będzie można sprawdzić czy dany samochód czy motocykl miał w Niemczech wypadek, był złomowany lub kradziony. Można też zweryfikować historię pojazdu pod kątem tego, czy został cofnięty licznik czy nie.

Usługa Historia Pojazdu pozwala też sprawdzać, czy dany egzemplarz kwalifikował się pod przeprowadzane przez producenta akcje serwisowe lub czy zostało mu kiedyś cofnięte uprawnienie dopuszczające do ruchu. Można również sprawdzić czy numer VIN jest zgodne ze standardem ISO.

Aby skorzystać z usługi należy wejść pod adres: https://historiapojazdu.gov.pl/

Wymagane informacje, które trzeba przygotować to numer rejestracyjny, numer VIN, data pierwszej rejestracji i profil zaufany ePUAP. Z punkti widzenia kupujących jest to świetna wiadomość – szybko bowiem będzie można sprawdzić najbardziej newralgiczne kwestie związane z interesującym nas samochodem. Dla niejednego handlarza może być to jednak mocno niefortunne „udogodnienie”. Dotychczas znacznie łatwiej było okłamać potencjalnego nabywcę co do bezwypadkowej przeszłości samochodu albo do tego, że 17 letni Volkswagen Passat w dieslu przejechał 171 000 km i ani metra więcej. Obecnie weryfikacja tego typu informacji będzie prostsza – z korzyścią dla wszystkich uczciwych osób.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...