Krzysztof Hołowczyc stracił prawo jazdy na 3 miesiące

O Krzysztofie Hołowczycu po raz drugi w ostatnich kilku latach jest głośno z powodu jego problemów z drogówką. Tym razem „Hołek” przekroczył prędkość w terenie zabudowanym 63 km/h, co skutkowało zabraniem przez policję jego prawa jazdy. Jak tłumaczył się rajdowiec?

Do sytuacji doszło w na terenie gminy Nowa Ruda na Dolnym Śląsku. Hołowczyc został zatrzymany przez nieoznakowany radiowóz, który zmierzył kierowcy rajdowemu prędkość 113 km/h, podczas gdy w danym miejscu jechać mógł jedynie 50 km/h. Zgodnie z przepisami za przekroczenie prędkości o ponad 50 km/h w terenie zabudowanym grozi utrata prawa jazdy na trzy miesiące – i tak w tym przypadku się stało.  Sam „Hołek” tłumaczył się na Facebooku:

Jak pewnie wiecie już z mediów wczoraj straciłem prawo jazdy na 3 miesiące. Sytuacja w zasadzie banalna. Jedziemy sobie…

Opublikowany przez Krzysztof Hołowczyc Piątek, 2 marca 2018

Nie jestem wielkim fanem policyjnych wideorejestratorów, bo zgadzam się, że nie jest to przesadnie precyzyjny sposób pomiaru prędkości innego, jadącego samochodu – zwłaszcza znacząco oddalonego. Uważam jednak, że tłumaczenia Hołowczyca nie są do końca na miejscu, ponieważ prędkości w terenie zabudowanym o 63 km/h „przez przypadek” ciężko jest przekroczyć.

Niezauważony znak drogowy, radiowóz na niedopompowanych oponach dojeżdżający do zatrzymanego podczas pomiaru, który jechał relaksowo. Mnie to nie przekonuje, bo znaki oznaczające wjazd do terenu zabudowanego są naprawdę dobrze widoczne z oddali i łatwo można odpuścić manewr wyprzedzania do momentu, w którym ma się pewność czym jest biały prostokąt znajdujący się przed nami.

Ale nawet zakładając, że Hołowczyc znaku nie zobaczył, to wciąż pewnie widział zwiększenie ilości budynków. Są obszary zabudowane z „trzema domami na krzyż”, ale nawet wtedy dla świętego spokoju można zwolnić do tych 70 km/h – gdy nie ma się pewności. Wtedy nawet jak w radiowozie są niedopompowane opony, to pomiar wyniesie 85 km/h, a nie 113 km/h.

Tym bardziej, że to nie pierwsza taka przygoda Hołowczyca. W 2013 roku jechał on w prędkością większą od dozwolonej o 114 km/h – tyle wykazał wideorejestrator. Później okazało się, że kierowca przekroczył prędkość o „jedynie” 71 km/h, co też oznacza jakieś 160 km/h. Wtedy też Hołowczyc nie przyjął mandatu i wskazywał nieprawidłowości, starając pokazać, że jest ofiarą, a nie winnym.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...