Stare samochody i Warszawa – Youngtimer, spoty, rajdy w 2017 roku. Gdzie i kiedy się odbywają?

W momencie, w którym piszę te słowa pogoda w końcu pozwala na to, by bez obaw móc wyjechać klasycznymi samochodami na ulice. W związku z tym warto zrobić przegląd tego, jakie atrakcje czekają w Warszawie na posiadaczy starych samochodów oraz na tych, którzy swojego youngtimera czy oldtimera nie mają, ale pasjonuje ich ta część motoryzacji.

Spoty Youngtimer Warsaw

Youngtimer Warsaw

Zacznę od najbardziej popularnej w Warszawie inicjatywy, czyli YW. Zapewne większość miłośników starszej motoryzacji słyszało o spotach przez nich organizowanych – przez cały sezon 2 razy w tygodniu. Dla osób, które chcą spotkać innych fanów youngtimerów lub po prostu popatrzeć na auta, których normalnie na ulicach się nie spotyka (a na pewno nie w takim zagęszczeniu) – to idealna okazja.

Spoty odbywają się w każdą środę i niedzielę, od godziny 19:00. W czwartki miejscem zbiórki jest parking przy Stadionie Narodowym, a w niedzielę klasyki gości Aleja na Skarpie w centrum Warszawy. Dni, godziny i miejsca generalnie są stałe, ale warto śledzić fanpage YW na Facebooku, jakby doszło do jakiś zmian (np. w sytuacji, w której zamknięty jest plac pod Stadionem, bo organizowane jest na nim jakieś wydarzenie sportowe lub kulturalne).

Rajdy nawigacyjne - Warszawa ma ich całkiem sporo

Rajdy nawigacyjne

Fani starych samochodów, którzy chcą nie tylko pogadać o nich z innymi na spotach, a również się nimi podczas spotkań przejechać, powinni zainteresować się rajdami nawigacyjnymi. W Warszawie są one bardziej zdecentralizowane, niż spoty – nie ma żadnej organizacji typu Youngtimer Warsaw, która „trzęsie” całym rajdowym światem.

Tutaj mamy różne rajdy, organizowane przez różne osoby – często niezrzeszone ściśle w żadnej organizacji. Rajdy organizuje Stado Baranów, członkowie Automobilklubu Polskiego czy po prostu uczestnicy, którzy czasami chcą stanąć po drugiej stronie barykady. Dlatego warto śledzić profile powyższych organizacji na FB, ewentualnie stronę AP. Polecam, bo rajdy te to naprawdę fajna sprawa – pozwalają odkryć fajne miejsca w Warszawie, sprawdzić sobie umiejętności nawigacyjne i nie tylko, bo nie raz trzeba solidnie pokombinować, aby pojechać dobrze trasę :)

Auto Nostalgia - wystawa Porsche

Auto Nostalgia i Warsaw Oldtimer Show

Na koniec są wystawy klasycznych samochodów. Niby są 2, ale tak naprawdę jedna, bo z zupełnie niezrozumiałych dla mnie powodów w 2017 roku znowu Auto Nostalgia i Warsaw Oldtimer Show odbywają się w tym samym czasie – w weekend 13-14 maja.

Auto Nostalgia odbywa się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ulicy Marsa, a Warsaw Oldtimer Show w Ptak Warsaw Expo przy Alei Katowickiej. Dwie imprezy o takiej samej charakterystyce, trafiające do jednej grupy docelowej, odbywające się w zupełnie różnych częściach Warszawy w tym samym czasie. Nie jest to rozsądne, bo wszyscy w takiej sytuacji tracą, ale cóż poradzić. Polecam sprawdzić komu bardziej odpowiada dojazd i wybrać tą wystawę, do której ma bliżej.

Youngtimery w Warszawie

Generalnie w Warszawie atrakcji dla fanów starych samochodów nie brakuje – tak było w minionych latach, tak jest również w sezonie 2017. A wręcz jest pod tym względem coraz lepiej, bo po czasie, w którym youngtimery i oldtimery były postrzegane przez wielu jako „graty”, coraz bardziej wchodzą one do łask i do ogólnej świadomości jako coś wartościowego, historia motoryzacji. I warto z tego korzystać :)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...