Wyścig 24 godziny LeMons w Top Gear USA S07E03 – opinia o odcinku

Emisję miał już 3 odcinek z najnowszego sezonu amerykańskiej odmiany Top Gear. Tym razem prowadzący zaczerpnęli w pewien sposób temat od Clarksona, Hammonda i Maya. Efekt okazał się bardzo dobry.

Oglądając Top Gear USA S07E03 po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu, że w Polsce infrastruktura dla fanów motoryzacji którzy chcieliby się trochę pościgać, ale nie wiążą z tym swojej przyszłości, przez co nie chcą wydawać fortuny na start w profesjonalnych zawodach jest żadna.

W Ameryce nie tylko są tory, gdzie każdy może sobie pojeździć, ale również odbywają się profesjonalnie przygotowane wyścigi w których praktycznie każdy może wziąć udział. Jednym z nich jest impreza 24 Hours of LeMons, w której brać mogą udział samochody kosztujące do 500$, więc bariera wejścia jest w tym przypadku maksymalnie obniżona.

Top Gear USA - S07E03

Adam Ferrara, Tanner Faust i Rutledge Wood postanowili wziąć udział w tym trwającym 24 godziny (rozłożonym na 2 dnia z jazdą od świtu do zmierzchu) wyścigu.

Dobry poziom utrzymany

Pierwsza część odcinka 3 upłynęła pod znakiem szukania idealnego samochodu do tego zadania. Każdy z prowadzących miał inną definicję auta, które powinno wziąć udział w zawodach, a seria zadań rozstrzygnęła który z nich miał rację. Tę część oceniam bardzo pozytywnie, ponieważ zadania dobrane zostały ciekawie, nie było tu dłużyzn – tak jak na wstęp przystało.

Później Tanner poleciał do Szwecji by pobić swój osobisty rekord w prędkości jazdy samochodem za kierownicą modelu Koenigsegg One:1. Sam materiał był bardzo dobrze zrealizowany – fajne ujęcia i montaż, tylko ciężko jest mi za bardzo dostrzec jego sens. Sprawiał on wrażenie doczepionego nieco na siłę („nakręciliśmy go, więc trzeba go puścić”).

Koenigsegg One 1 - Top Gear

Daniem głównym tego odcinka Top Gear USA był jednak sam wyścig 24 LeMons i nie został on w żaden sposób zepsuty. Nie był to może poziom, który osiągnął Clarkson i spółka w 10 sezonie brytyjskiej edycji programu, kiedy ekipa brała udział w trwającym dobę wyścigu za kierownicą BMW Serii 3, ale pod względem „fajności” niewiele mu ustępował.

Teraz pozostaje czekać na kolejne odcinki 7 sezonu Top Gear USA (potwierdzone zostało, że będzie on liczył 10 epizodów) i liczyć, że tego typu rozsądne kosztowo wyścigi „dla Kowalskiego” kiedyś również zawitają do Polski.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często,...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było...

Mitsubishi Space Star 1.2 80 KM InSport – TEST

Space Star to jedno z najmniejszych i najtańszych aut na rynku, którego obecna generacja jest na nim już od kilku lat. Aby...