Tor Top Gear – jego koniec jest już pewny, zastąpią go bloki

Wiele lat tradycji, niezliczona ilość niesamowitych samochodów, które tam gościły i ciekawych wyzwań, które się tam odbywały. Oto tor testowy Top Gear, który przetrwał wszelkie zawirowania związane z programem, ale na którego niestety wydany został ostatnio wyrok śmierci.

Obserwując warszawski krajobraz bardzo łatwo można dostrzec, że w dzisiejszych czasach każdy skrawek wolnej przestrzeni jest na celowniku deweloperów, którzy zaraz będą chcieli go zabudować. Jak widać sytuacja wygląda podobnie w Wielkiej Brytanii, ponieważ legendarny Dunsfold Aerodrome wkrótce przejdzie do historii.

O tym, że tor Top Gear jest zagrożony słyszało się od 2015 roku, kiedy to pojawiły się pierwsze pogłoski o tym, że atrakcyjny teren zostanie przeznaczony na zabudowę wielorodzinną. Później jednak temat trochę ucichł, a nowe odcinki Top Gear wciąż nagrywane były w starym miejscu, więc można było domniemywać, że wszystko zostanie po staremu. 29 marca 2018 roku zapadła jednak ostateczna decyzja – kompleks Dunsfold Aerodrome przestanie istnieć.

Tor testowy Top Gear - mapa

Nie wiadomo jeszcze dokładnie kiedy to się stanie, jednocześnie trwający obecnie sezon Top Gear może być ostatnim, w którym pojawiają się materiały nagrywane w Dunsfold. Dla fanów motoryzacji na pewno jest to przykra historia, bo jednak jest to miejsce wręcz kultowe – przy czym można doszukiwać się w terminie podjęcia tej decyzji pewnych pozytywów.

Gdyby tor testowy Top Gear został zburzony w czasie, gdy w programie wciąż występowali Clarkson, Hammond i May byłby to duży cios w idealnie „grającą” formułę programu. Teraz jednak, gdy i tak nastąpiły w TG duże zmiany, przeniesienie toru w inne miejsce będzie już mniej raziło, a nowy „dom” Top Gear może wyjść nawet mu na dobre – bo pozwoli lepiej odróżnić się od tego, co było kiedyś.

Gdzie znajdzie się nowa baza programu BBC? Przekonamy się o tym pewnie w ciągu najbliższych miesięcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...