Tor Top Gear – jego koniec jest już pewny, zastąpią go bloki

Wiele lat tradycji, niezliczona ilość niesamowitych samochodów, które tam gościły i ciekawych wyzwań, które się tam odbywały. Oto tor testowy Top Gear, który przetrwał wszelkie zawirowania związane z programem, ale na którego niestety wydany został ostatnio wyrok śmierci.

Obserwując warszawski krajobraz bardzo łatwo można dostrzec, że w dzisiejszych czasach każdy skrawek wolnej przestrzeni jest na celowniku deweloperów, którzy zaraz będą chcieli go zabudować. Jak widać sytuacja wygląda podobnie w Wielkiej Brytanii, ponieważ legendarny Dunsfold Aerodrome wkrótce przejdzie do historii.

O tym, że tor Top Gear jest zagrożony słyszało się od 2015 roku, kiedy to pojawiły się pierwsze pogłoski o tym, że atrakcyjny teren zostanie przeznaczony na zabudowę wielorodzinną. Później jednak temat trochę ucichł, a nowe odcinki Top Gear wciąż nagrywane były w starym miejscu, więc można było domniemywać, że wszystko zostanie po staremu. 29 marca 2018 roku zapadła jednak ostateczna decyzja – kompleks Dunsfold Aerodrome przestanie istnieć.

Tor testowy Top Gear - mapa

Nie wiadomo jeszcze dokładnie kiedy to się stanie, jednocześnie trwający obecnie sezon Top Gear może być ostatnim, w którym pojawiają się materiały nagrywane w Dunsfold. Dla fanów motoryzacji na pewno jest to przykra historia, bo jednak jest to miejsce wręcz kultowe – przy czym można doszukiwać się w terminie podjęcia tej decyzji pewnych pozytywów.

Gdyby tor testowy Top Gear został zburzony w czasie, gdy w programie wciąż występowali Clarkson, Hammond i May byłby to duży cios w idealnie „grającą” formułę programu. Teraz jednak, gdy i tak nastąpiły w TG duże zmiany, przeniesienie toru w inne miejsce będzie już mniej raziło, a nowy „dom” Top Gear może wyjść nawet mu na dobre – bo pozwoli lepiej odróżnić się od tego, co było kiedyś.

Gdzie znajdzie się nowa baza programu BBC? Przekonamy się o tym pewnie w ciągu najbliższych miesięcy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

KIA Stinger GT 3.3 T-GDI 366 KM – TEST

Współczesna motoryzacja coraz bardziej zmierza w kierunku racjonalności. Starające się łączyć kilka typów samochodów w jeden crossovery...

Volkswagen Golf 1.5 TSI EVO 130 KM Style – TEST

8 generacja Volkswagena Golf to bez wątpienia jedna z najgorętszych premier 2020 roku na rynku w Polsce. Samochód ten nie zmienił zupełnie...

Nissan Leaf e+ 217 KM 62 kWh Tekna – TEST

Nissan Leaf występuje w Polsce w dwóch wersjach. Słabsza ma silnik elektryczny o mocy 150 KM i baterie o pojemności 40 kWh....

Nowy Citroen C4 2020 jako crossover – zdjęcia i informacje

Citoren zaprezentował nowe wcielenie modelu C4. Samochód ten doskonale pokazuje, jak zmienia się podejście do motoryzacji u producentów. Wynika to z dwóch...

Elektryczne dostawczaki – Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy

Samochody elektryczne wciąż trudno jest postrzegać jako pełnoprawne zastępstwo dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Producenci czynią jednak kolejne kroki, aby tak się...