Edycja specjalna MINI Seven – zdjęcia, silniki, cena. Pakiet naprawdę w dobrym guście

Samochody MINI nie są idealną propozycją dla osób, które szukają optymalnego współczynnika praktyczność/złotówki. Jeśli jednak ktoś poszukuje stylu, wyróżnienia na ulicy, a przy okazji świetnych właściwości jezdnych, to zakup auta tej marki zyskuje znacznie więcej sensu. Zwłaszcza w specjalnej edycji Seven.

MINI Seven to debiutancka specjalna edycja III generacji tego modelu, zaprezentowanej w 2013 roku. Nawiązuje ona do nazwy pierwszego samochodu MINI wprowadzonego do sprzedaży w 1959, który na początku nosił nazwę Austin Seven i dopiero po jakimś czasie został przemianowany na to, co znamy obecnie.

MINI Seven – zmiany

Możliwość personalizacji to zawsze był jeden z ich większych atutów samochodów tej marki, więc w edycji specjalnej zmian na zewnątrz nie mogło zabraknąć. Domyślnie wersja Seven pomalowana będzie na widoczny na zdjęciach kolor Lapisluxury Blue, z którym kontrastować będą srebrnie (Melting Silver) wykończone lusterka i dach. Do tego dochodzą felgi Seven Spoke, listwy na progach, „7” nad przednim błotniku i dwa srebrne paski na masce.

Muszę przyznać, że kompozycja ta wygląda naprawdę stylowo i tak jak nie jestem wyznawcą filozofii MINI, to edycja Seven wygląda naprawdę super.

Wnętrze też zostanie wyróżnione: skórzano-materiałowa tapicerka, wykończenie deski rozdzielczej materiałem Piano Black i kontrastującym z nim innym kolorem, czy dyskretne logo na obramowaniu pierścienia na konsoli centralnej to elementy, które znajdą się na pokładzie MINI Seven.

Jako, że mamy do czynienia z marką premium to nie mogło obyć się bez długiej listy dodatkowego wyposażenia. W przypadku edycji specjalnej nabyć można opcjonalny pakiet Seven Chili, w skład którego wchodzi całkiem dodatków, jak chociażby światła LED, klimatyzację automatyczną, sportową kierownicę, welurowe dywaniki, pakiet MINI Excitement czy MINI Driving Modes. Poza tym w konfiguratorze dostajemy naprawdę długą listę pojedynczych opcji wyposażeniowych, na które spokojnie wydać można równowartość małego, miejskiego samochodu mniej luksusowej marki.

Silniki i cena

W edycji Seven dostępne będą 4 jednostki napędowe. Jeśli bazą będzie model Cooper S to pod maską pracować będzie silnik benzynowy 2,0 TwinPower Turbo o mocy 192 KM i 4 cylindrach (osiągający 100 km/h w solidne 6,7 sekundy), w przypadku zwykłego Coopera będzie to benzyna 1,5 TwinPower Turbo, która rozwija moc 136 KM i ma 3 cylindry. Miłośnicy diesla w wersji Cooper SD dostaną motor o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM, a słabsza odmiana Cooper D to wysokoprężny silnik trzycylindrowy 1,5 litra, 116 KM.

Ceny MINI Seven ujawnione będą w okresie letnim, kiedy to planowane jest wprowadzenie edycji specjalnej do sprzedaży [gdy będzie wiadomo coś więcej zaktualizuję wpis]. Tanio zapewne nie będzie, ale tego typu samochodów nie kupuje się przecież po to, by liczyć złotówki, a spojrzenia innych osób na ulicy. Z tego nowe MINI powinno wywiązywać się bardzo dobrze.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często,...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było...

Mitsubishi Space Star 1.2 80 KM InSport – TEST

Space Star to jedno z najmniejszych i najtańszych aut na rynku, którego obecna generacja jest na nim już od kilku lat. Aby...