Mercedes Klasy S Coupe – nowe, piękne rozdanie

Przez pewien czas Mercedesy nie powalały wyglądem. Były ładne, ale trochę zbyt spokojne. Obłości, stonowany design, lekki brak charakteru. Oczywiście – klienci tej marki nie oczekują w sedanie wściekłej stylistyki Lamborghini, ale są firmy, które lepiej łączyły elegancję z wyrazistością. Ale sytuacja zmienia, a nowy Mercedes S Coupe jest tego idealnym przykładem.

Niemiecka firma stara się usystematyzować nazewnictwo swojej gamy modelowej. Obecnie każda „sedanowa klasa” ma swój odpowiednik coupe. Kiedyś sportowa wersja Klasy S nosiła nazwę CL, co specjalnie przejrzyste nie było. Teraz klienci szukając super luksusowego coupe mają bardziej klarowną i…piękną sytuację.

Mercedes-Klasa-S-Coupe-przod

Bo nowy Mercedes S Coupe to prawdziwy stylistyczny killer. Czerpie on wszystko co najlepsze z innych modeli marki – widać tu nawiązania do CLA, CLSa, a to wszystko jeszcze bardziej dopieszczone, bo klasa samochodu też wyższa. Z tyłu widać trochę nawiązań do starego CLa, ale moim zdaniem więcej jest tam…Renault Laguny Coupe. Układ świateł, kształt klapy bagażnika – to wszystko wygląda bliźniaczo podobnie. Ale w Mercedesie lepiej „pracują” detale. Dyfuzor, wyloty powietrza na zderzakach. Jest na czym oko zawiesić.

Mercedes-Klasa-S-Coupe-tyl

We wnętrzu jest tak jak w nowej Klasie S – ekstremalnie luksusowo. Możemy też mówić o zderzeniu dwóch światów. Trochę staromodny projekt deski rozdzielczej (zwłaszcza, gdy wykończona zostanie drewnem) kontrastuje z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi, których ukoronowaniem jest wręcz nieprzyzwoicie panoramiczny wyświetlacz.

Mercedes-Klasa-S-Coupe-wnetrze

Nie ulega wątpliwości – nowy Mercedes S Coupe to samochód dla wybranych. Niewielu będzie miało okazję w nim siedzieć, jeszcze mniej go posiadać. Ale jest to jeden z tych motywujących samochodów, którego zdjęcie możemy sobie powiesić na łóżkiem żeby od razu rano wiedzieć, po co mamy się cały dzień męczyć. Bo warto się starać, aby kiedyś móc pozwolić sobie na pójście do salonu i powiedzenie pracownikowi „S Coupe proszę”…

4 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...