74 Rajd Polski 2017 znowu rundą WRC. Znamy termin nadchodzącej imprezy

Fani rajdów samochodowych w Polsce w 2017 roku ponownie będą mieli powody do zadowolenia, ponieważ FIA włączyła Rajd Polski do kalendarza cyklu WRC. Kiedy i gdzie odbędzie się ta impreza?

Rajd będzie miał miejsce w dniach 30 czerwca – 2 lipca 2017 roku, jego bazą będą Mikołajki. Można zatem powiedzieć, że pod względem umiejscowienia w kalendarzu i miejsca wszystko zostaje po staremu. Pozostaje się cieszyć, że rajd w Polsce na stałe już praktycznie wskoczył do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Przypomnę, że po powrocie Rajdu Polski do WRC w 2009 roku, nie miał on w nim stałego miejsca.

Lata, w których do naszego kraju zjeżdżali się kierowcy z cyklu FIA World Rally Championship przeplatane były rocznymi przerwami. Od 2014 roku Mazury na stałe jednak pojawiły się rajdowej mapie Mistrzostw Świata.

Rajd Polski - Citroen (Breen za kierownicą)

Rywalizacja WRC

Zatem okazji do zobaczenia najszybszych rajdówek w Polsce nie będzie brakowało. Zastanawiam się tylko, czy kibice będą mieli możliwość oglądania też wyrównanej rywalizacji na odcinkach specjalnych. Rajdami interesuję się już mniej, niż miało to miejsce jeszcze kilka-kilkanaście lat temu. Swoją interakcję z nimi ograniczam teraz głównie do przeglądania wyników, skrótów z ostatnich imprez oraz oczywiście do corocznej wizyty na Barbórce.

I co nie wejdę na wyniki cyklu WRC, to ogarnia mnie lekki smutek. Weźmy na przykład klasyfikację generalną kończącego się sezonu 2016 (na moment pisania tych słów został jeszcze do przejechania tylko Rajd Australii). Sebastien Ogier już dawno zapewnił sobie tytuł mistrza świata, zdobywając 247 punktów, o 104 więcej, niż drugi w „generalce” zawodnik! Dominacja tego zawodnika jest tak duża, że zniechęca mnie do pilnego śledzenia kolejnych rajdów.

Sebastian Ogier za kierownicą Volkswagena w rajdzie WRC

Mamy tutaj do czynienia trochę z efektem Schumuchera, który w F1 był wielkim zawodnikiem, ale okres jego dominacji był według mnie jednym z najsłabszych pod względem atrakcyjności rozgrywek. W rajdach mamy to samo, tylko już od ponad 10 lat. Najpierw Loeb hurtowo wygrywał mistrzostwa w latach 2004-2012, a od 2013 roku pałeczkę po nim przejął Ogier. Kiedy skończy się jego seria zwycięstw? Zobaczymy, ale biorąc pod uwagę jej skalę i praktycznie brak realnego rywala, pewnie nieprędko.

Cieszmy się jednak z tego co mamy. Nawet jeśli zdominowane przez jednego zawodnika, zawody WRC w Polsce to dla kibiców rajdów prawdziwa gratka.

Zdjęcia: WRC.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często,...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było...

Mitsubishi Space Star 1.2 80 KM InSport – TEST

Space Star to jedno z najmniejszych i najtańszych aut na rynku, którego obecna generacja jest na nim już od kilku lat. Aby...