74 Rajd Polski 2017 znowu rundą WRC. Znamy termin nadchodzącej imprezy

Fani rajdów samochodowych w Polsce w 2017 roku ponownie będą mieli powody do zadowolenia, ponieważ FIA włączyła Rajd Polski do kalendarza cyklu WRC. Kiedy i gdzie odbędzie się ta impreza?

Rajd będzie miał miejsce w dniach 30 czerwca – 2 lipca 2017 roku, jego bazą będą Mikołajki. Można zatem powiedzieć, że pod względem umiejscowienia w kalendarzu i miejsca wszystko zostaje po staremu. Pozostaje się cieszyć, że rajd w Polsce na stałe już praktycznie wskoczył do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. Przypomnę, że po powrocie Rajdu Polski do WRC w 2009 roku, nie miał on w nim stałego miejsca.

Lata, w których do naszego kraju zjeżdżali się kierowcy z cyklu FIA World Rally Championship przeplatane były rocznymi przerwami. Od 2014 roku Mazury na stałe jednak pojawiły się rajdowej mapie Mistrzostw Świata.

Rajd Polski - Citroen (Breen za kierownicą)

Rywalizacja WRC

Zatem okazji do zobaczenia najszybszych rajdówek w Polsce nie będzie brakowało. Zastanawiam się tylko, czy kibice będą mieli możliwość oglądania też wyrównanej rywalizacji na odcinkach specjalnych. Rajdami interesuję się już mniej, niż miało to miejsce jeszcze kilka-kilkanaście lat temu. Swoją interakcję z nimi ograniczam teraz głównie do przeglądania wyników, skrótów z ostatnich imprez oraz oczywiście do corocznej wizyty na Barbórce.

I co nie wejdę na wyniki cyklu WRC, to ogarnia mnie lekki smutek. Weźmy na przykład klasyfikację generalną kończącego się sezonu 2016 (na moment pisania tych słów został jeszcze do przejechania tylko Rajd Australii). Sebastien Ogier już dawno zapewnił sobie tytuł mistrza świata, zdobywając 247 punktów, o 104 więcej, niż drugi w „generalce” zawodnik! Dominacja tego zawodnika jest tak duża, że zniechęca mnie do pilnego śledzenia kolejnych rajdów.

Sebastian Ogier za kierownicą Volkswagena w rajdzie WRC

Mamy tutaj do czynienia trochę z efektem Schumuchera, który w F1 był wielkim zawodnikiem, ale okres jego dominacji był według mnie jednym z najsłabszych pod względem atrakcyjności rozgrywek. W rajdach mamy to samo, tylko już od ponad 10 lat. Najpierw Loeb hurtowo wygrywał mistrzostwa w latach 2004-2012, a od 2013 roku pałeczkę po nim przejął Ogier. Kiedy skończy się jego seria zwycięstw? Zobaczymy, ale biorąc pod uwagę jej skalę i praktycznie brak realnego rywala, pewnie nieprędko.

Cieszmy się jednak z tego co mamy. Nawet jeśli zdominowane przez jednego zawodnika, zawody WRC w Polsce to dla kibiców rajdów prawdziwa gratka.

Zdjęcia: WRC.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...