Nowy Nissan X-Trail to samochód, który nie stara się wynaleźć koła na nowo. Producent wyraźnie rozgraniczył swoje najnowsze premiery i elektryczna Ariya stała się propozycją pokazującą jak mogą wyglądać samochody tej marki w przyszłości. Tymczasem X-Trail bardziej stawia na tradycję i chociaż względem poprzedniej generacji mamy w nim bardzo dużo zmian, to osoby mające z nią styczność, poczują się w nowym wcieleniu z grubsza jak w domu.
Największą innowacją w omawianym modelu jest układ napędowy, ponieważ Nissan postawił w nim na ciekawą hybrydę e-Power, gdzie silnik spalinowy pełni wyłącznie rolę generatora prądu i nie jest bezpośrednio powiązany z kołami. O tym jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce, przekonałem się spędzając kilka dni z egzemplarzem w bogatszej wersji wyposażeniowej Tekna, a także z topowym układem napędowym. Wspominana hybryda e-Power zestawiona była w nim z napędem na wszystkie koła e-4orce. Wszystkie swoje wnioski zawarłem w teście wideo. Zapraszam do oglądania.
Polecam też rzucić okiem na porcję zdjęć, które zrobiłem hybrydowemu Nissanowi w trakcie jazdy.