Suzuki Swift w obecnym wcieleniu nie jest na rynku od zbyt długiego czasu – debiutował on bowiem w 2017 roku. Producent jednak postanowił delikatnie odświeżyć swój model i powodów tej decyzji upatrywać można głównie w chęci dostrojenia go do nowych norm emisji spalin i poprawy wyposażenia, aby uczynić ze Swifta auto bardziej konkurencyjne na rynku. Jak się ta sztuka udała?
Sprawdzałem to, testując przez kilka dni bogato wyposażoną wersję Elegence tego modelu. Jedyny silnik, jaki może się w niej znaleźć w 2021 roku to benzynowe 1.2 DualJet 83 KM, wyposażone w odświeżony układ hybrydowy SHVS. W ramach usprawnień zyskał on chociażby większy akumulator, przy czym wciąż „elektryk” pełni tutaj rolę jedynie wspomagającą silnik benzynowy podczas np. ruszania i ma przekładać się na niższe zużycie paliwa. Informacje dotyczące spalania, a także innych aspektów związanych z Suzuki Swiftem FL przedstawiam w teście wideo.
Omawianemu modelowi zrobiłem też kilka zdjęć, obejrzeć je można poniżej.