Nowa Honda HR-V to ciekawy model, ponieważ względem poprzedniej generacji mocno zmienił się jego charakter i model ten stał się spokojniejszy i przede wszystkim bardziej zelektryfikowany niż wcześniej. Dotychczas HR-V oferowany był ze zwykłymi benzynami, w tym z naprawdę konkretnym 1.5 VTEC Turbo 182 KM. Obecnie w omawianym modelu spotkać można wyłącznie układ hybrydowy e:HEV.
Mamy w nim wolnossący silnik benzynowy 1.5, który ze wsparciem silnika elektrycznego oddaje do dyspozycji kierowcy 131 KM. Hybryda w HR-V działa w ciekawy sposób, ponieważ spalinowiec przez większość czasu nie jest bezpośrednio połączony z kołami, a służy jako generator prądu dla jednostki elektrycznej. O tym jak takie rozwiązanie sprawdza się w praktyce opowiadam w teście wideo Hondy HR-V, gdzie omawiam również inne aspekty tego samochodu. Do jazdy otrzymałem dobrze wyposażoną wersję Advance.
Poniżej znajduje się też garść zdjęć, które zrobiłem Hondzie HR-V 3 generacji.