Suzuki Jimny Pro 1.5 VVT 102 KM – TEST

Suzuki Jimny to model jak na współczesne standardy unikalny. Trudno jest bowiem znaleźć obecnie na rynku do kupienia w salonie małą terenówkę, która jest naprawdę terenówką, a nie tylko zmodyfikowaną lekko wersją auta o asfaltowym przeznaczeniu. Jimny tymczasem powstało od J do Y z myślą o nieutwardzonych drogach i to też stało się jego problemem.

Wszystko ze względu na normy emisji spalin, które w Europie stają się coraz bardziej rygorystyczne, a testowane Suzuki nie ma ani układu hybrydowego, ani nawet systemu start stop. Jego silnik 1.5 VVT 102 KM co prawda nie zużywa przesadnie dużo paliwa, ale jednak w tabelkach urzędników wyniki się nie zgadzały i aby utrzymać Jimny’ego na rynku Suzuki musiało przenieść go w świat samochodów ciężarowych. Usunięte zostały w związku z tym tylne siedzenia, pojawiła się zamontowana na stałe kratka i większa przestrzeń bagażowa. Właściwości terenowe pozostały jednak po staremu i to najważniejsze. O tym jak nowe Jimny, z dopiskiem Pro radzi sobie w 2022 roku opowiadam w teście wideo tego samochodu, dostępnym poniżej.

Polecam też rzucić okiem na galerię zdjęć omawianego modelu.

Suzuki Jimny Pro 2022 – zdjęcia

Najnowsze teksty

Volvo V60 B3 2.0 163 KM Plus – TEST

V60 to najmniejszy sedan w gamie Volvo. Można jednak wyposażyć go w najmocniejsze układy napędowe, jakie przewidział ten producent,...