Hyundai Ioniq 5 73 kWh 306 KM Uniq – TEST

Hyundai nie od dziś elektryfikuje swoją gamę modelową. W ofercie tego koreańskiego producenta znaleźć można pełen przekrój napędów – od miękkich hybryd, aż po pełne elektryki BEV. Dotychczas jednak nawet samochody elektryczne nie odbiegały wyraźnie specjalnie od tego, co znamy w przypadku spalinowych Hyundaiów. Zmianę na tym polu przyniósł Ioniq 5.

Samochód ten śmiało nazywać można drogowskazem dla Hyundaia jeśli chodzi o design i charakter, który jest tutaj znacznie bardziej „bajerancki” niż w innych modelach, z dużą ilością ciekawych rozwiązań stylistycznych, a także technologicznych na pokładzie. Ioniq 5 to także pierwszy samochód tego producenta o takich możliwościach układu elektrycznego, ponieważ zamówić można do niego akumulatory o naprawdę dużej pojemności 73 kWh, a także silnik elektryczny o imponującej mocy 306 KM. Między innymi jak tak mocny elektryk przyspiesza opowiadam w teście wideo tego samochodu. Poza tym sprawdzam zużycie energii, zasięg, jakość wykonania czy pojemność bagażnika, zatem kompleksowo przedstawiam Hyundaia Ioniq 5. Zainteresowanych zapraszam do oglądania.

Polecam też rzucić okiem na galerię zdjęć, które zrobiłem podczas jazdy tym samochodem.

Hyundai Ioniq 5 2022 TEST – zdjęcia

Najnowsze teksty

Nowa Skoda Superb 2.0 TDI 150 KM – TEST

Liftbacki o eleganckiej bryle limuzyny czy kombi, na dodatek bez przesadnej elektryfikacji. Coraz mniej spotkać można samochodów tego typu...