Renault Clio występuje obecnie również jako hybryda, a technologia jaka została w nim zastosowana nosi nazwę E-Tech. Nie jest to hybryda plug-in jak można spotkać np. w modelu Captur E-Tech, ale zwykły układ pozwalający na przejechanie krótkiego dystansu wyłącznie w trybie elektrycznym, ale nie ładowany z gniazdka. Jak radzi sobie takie Clio?
Przekonałem się o tym, spędzając kilka dni z takim samochodem w rozsądnej wersji wyposażeniowej Intens. Układ hybrydowy E-Tech w Renault Captur ma ciekawą charakterystykę, ponieważ pozwala na szeregowe lub równoległe wykorzystywanie napędów, a łącznie kombinacji tego jest aż 15. Na drodze przekłada się to na naprawdę fajną dynamikę i też korzyści płynące z dużej płynności podróży takim samochodem. Sprawia to, że Clio E-Tech jest moją ulubioną wersją tego samochodu, przy czym trzeba brać też poprawkę, że okupione jest to wysoką ceną zakupu. O wszystkich zaletach i wadach tego modelu opowiadam w teście wideo, na który zapraszam.
Polecam też rzucić okiem na galerię zdjęć Clio E-Tech, które zrobiłem podczas jazdy nim.