Hyundai i20 N Performance 1.6 T-GDI 204 KM – TEST

Spalinowe hothatche, czyli hatchbacki w bardzo szybkich wersjach, to segment motoryzacyjny nie mający przed sobą świetlanej przyszłości. Grono aut tego typu ciągle maleje, a jeśli producenci oferują jakieś usportowione wersje swoich małych modeli, to często ograniczają się jedynie do pakietów stylistycznych, kwestie mechaniczne traktując po macoszemu. Hyundai jednak się do nich nie zalicza, czego najlepszym przykładem jest debiutujący w Polsce i20 N.

Litera N na końcu oznacza, że ten mały hatchback posiada silnik benzynowy 1.6 T-GDI 204 KM, 6-biegowy manual oraz napęd na przód. Dodatkowo konstruktorzy opracowali dla niego sportowe i twarde zawieszenie, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz donośniejszy wydech. Jak taka kombinacja radzi sobie na publicznych drogach? Przekonałem się o tym, odbywając Hyundaiem i20 N długą podróż do województwa warmińsko-mazurskiego. Wrażenia z niej i ogólnie z użytkowania omawianego modelu, przedstawiam w teście wideo. Egzemplarz tam pokazywany należy do bogatszej wersji wyposażeniowej N Performance.

Przy okazji polecam też rzucić okiem na zdjęcia, które zrobiłem podczas jazdy Hyundaiem i20 N.

Hyundai i20 N 2021 – zdjęcia

Najnowsze teksty

Volvo XC40 Recharge Twin Engine – TEST

Volvo XC40 Recharge to pierwszy, w pełni elektryczny model Volvo, który jednak bazuje na spalinowym SUV-ie tego producenta. Zastosowany...