Rynek europejski jest coraz trudniejszy dla producentów samochodów. Pojazdy elektryczne wciąż nie osiągnęły poziomu użyteczności spalinowców, a auta z silnikami benzynowymi czy diesla są coraz mniej mile widziane na europejskich drogach. Niektórzy producenci bardzo mocno stawiają na elektryfikację, inni trochę mniej. W tej drugiej grupie znalazło się Suzuki, które w swojej ofercie posiadało jedynie miękkie hybrydy. Opracowanie w pełni własnego, zaawansowanego napędu elektrycznego to duże wyzwanie – a przez normy emisji spalin tego typu rozwiązania potrzebne są „na wczoraj”.
W związku z tym Suzuki postanowiło nawiązać współpracę z Toyotą i rozbudować swoją ofertę i jej zelektryfikowane modele, tylko ze zmienionym znaczkiem i zmodyfikowanym cennikiem. Jednym z efektów tej kooperacji jest Suzuki Swace, czyli rodzinne kombi oparte o hybrydową Corollę. Miałem okazję spędzić kilka dni z tym samochodem i przygotować o nim test wideo. Egzemplarz który otrzymałem należał do podstawowej wersji Premium Plus, którą kupić można obecnie poniżej 100 000 zł. Wszystkie swoje spostrzeżenia o Suzuki Swace zawieram w teście wideo.
Zapraszam też do rzucenia okiem na kilka zdjęć tego samochodu.