Suzuki Across to sporych rozmiarów SUV, który bazuje na Toyocie RAV 4. W Europie normy emisji spalin są coraz ostrzejsze i aby przetrwać na tym rynku trzeba elektryfikować swoją gamę modelową. Suzuki robiło to dotychczas poprzez miękkie hybrydy – w 2021 roku to jednak nie wystarcza do obniżania poziomu emisji, dlatego większa elektryfikacja gamy modelowej jest konieczna. Aby zaoferować klientom hybrydę plug in, która działa „tu i teraz” – Suzuki pożyczyło od Toyoty projekt, tworząc Acrossa.
Model ten jest naprawdę konkretny pod kątem układu hybrydowego, ponieważ silniki elektryczne wraz z benzyną 2,5 litra generują w nim łącznie aż 306 KM, z czego część tej mocy przenoszona jest też na tylne koła. O tym jak radzi sobie SUV Suzuki w różnych warunkach, mówię w teście wideo tego samochodu. Obejrzeć go można poniżej.
Polecam też rzucić okiem na galerię zdjęć omawianego modelu, które zrobiłem podczas jazdy nim.