Honda HR-V obecnej generacji oferowana jest na rynku już od dosyć dawna, bo od 2013 roku. Przez ten czas sporo w motoryzacji się zmieniło, a prezentowany model pod kątem chociażby niektórych rozwiązań technologicznych zaczynał coraz bardziej odstawać w tyle. Wciąż jednak bronił się stylem swojego prowadzenia, a wersja Sport z benzyną 1.5 182 KM to wciąż najlepiej jeżdżące auto tego typu z jakim miałem styczność.
Nowa generacja jednak wprowadza spore zmiany jeśli chodzi o charakter tego samochodu. HR-V Sport miał rację bytu dotychczas, kiedy to urzędnicy nie dokręcali aż tak bardzo śruby producentom pod kątem emisji spalin. Dlatego wraz z nadejściem nowej generacji usportowiona wersja odchodzi, podobnie jak wszystkie inne wyłącznie spalinowe warianty. Nowe HR-V będzie jedynie hybrydą – taką zwykłą, bez ładowania z gniazdka czy namiastki w postaci miękkiego układu MHEV. Układ hybrydowy w omawianym modelu składa się z silnika 1.5 i-VTEC, który wspierają dwa niewielkie silniki elektryczne, co dać ma łączną moc wynoszącą 131 KM. Będzie to zatem wynik porównywalny jak „cywilne” odmiany dotychczasowej Hondy HR-V, ale o sportowych wrażeniach w tym modelu można zapomnieć.
Podobnie wygląd nowej generacji stał się mniej ostry. Wcześniejsze wcielenie tego modelu było mocno specyficzne – wzbudzało wyraziste emocje po obu brzegach ich spektrum, ale raczej nie zostało wiele osób zupełnie obojętnymi. Nowa Honda HR-V jest autem znacznie bardziej stonowanym i o bardziej obłych, delikatniejszych kształtach. Trzeba jej oddać, że wygląda nowocześniej i też ładnie – ale ze swoim charakterem zdaje się być adresowana do trochę innej grupy odbiorców.
Każdy za to powinien docenić unowocześnienie tej konstrukcji pod kątem technologicznym. Poza układem hybrydowym, na pokładzie znajdzie się teraz odświeżony system info rozrywki czy zestaw wskaźników. Pojawiły się też nowe systemy bezpieczeństwa, a wszystkie te elementy zostały estetyczniej i nowocześniej opakowane. Wnętrze w odchodzącej generacji Hondy HR-V najbardziej się zestarzało – teraz dostaniemy znacznie nowocześniejszy projekt. Niektóre rzeczy jednak pozostaną po staremu – jak chociażby świetny system Magic Seats z unoszonymi siedziskami tylnej kanapy.
Nowe wcielenie Hondy HR-V dostępne będzie w Europie pod koniec 2021 roku.