Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model ten zyskał również ciekawą odmianę Sport Line, która dodaje mu – zgodnie z nazwą – sportowy pakiet stylistyczny, podkreślając jeszcze ostry charakter tego samochodu. Sport Line może być jednak tylko zestawione z silnikiem benzynowym 1.0 VTEC Turbo 126 KM, co tworzy osobliwą kombinację.
Z jednej strony samochód wygląda, jakby miał grubo ponad 200 koni mechanicznych pod maską. Z drugiej mamy w nim typowo cywilny, dosyć mały silnik. Przez tydzień spędzony z Civiciem sprawdzałem jak to połączenie wypada w praktyce. Oceniłem układ napędowy pod kątem spalania, dynamiki czy elastyczności, a także przyjrzałem się aspektom praktycznym. Wszystkie swoje spostrzeżenia o Civicu 2020 zebrałem w teście wideo.
Omawianej Hondzie zrobiłem też trochę fotografii, które obejrzeć można poniżej.