Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od 2020 roku oferowane jest również jako hybryda plug-in o nazwie Recharge. Między innymi wersja T5 zyskała silnik elektryczny i właśnie taką odmianą miałem okazję jeździć.
T5 oznacza w obecnej palecie XC40 obecność pod maską silnika benzynowego 1.5 mającego 3 cylindry i 180 KM. Współpracuje z nim jednostka elektryczna, która generuje 82 KM i czerpie energię z baterii o pojemności 10,7 kWh. Łącznie moc jest zatem solidna, a aby jeszcze bardziej podkreślić sportowy charakter samochodu egzemplarz, który dostałem należał do wersji R-Design. W trakcie kilku dni spędzonym z omawianym Volvo sprawdziłem jak wypada jego układ napędowy – spalanie, zasięg czy dynamika. Rzuciłem też okiem na inne aspekty związane z tym samochodem. Wszystko przedstawiam na poniższym teście wideo.
Podczas moich podróży testowych nowym XC40, zrobiłem mu też trochę zdjęć.