Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż – karoserię, koła, jakiś silnik, fotele, klakson itp. Aby jednak otrzymać produkt godny segmentu premium trzeba zostawić w salonie słuszną sumę pieniędzy na wszelkiego rodzaju opcje płatne ekstra, które można sobie dobierać w sposób dowolny, przez co w wielu przypadkach można złożyć auto „pod siebie”. Lexus idzie jednak inną drogą.

Szlak o którym mówię jest typowy dla producentów azjatyckich – oferują oni kilka predefiniowanych poziomów wyposażenia, które pozwalają jedynie uzupełniać ograniczoną ilością płatnych dodatków. W świecie popularnych marek taka strategia nie jest zarezerwowana dla dalekiego wschodu i np. taki Peugeot też ma konfigurator oparty o kilka poziomów wyposażenia. W segmencie aut luksusowych Azja od Europy mocno się odróżnia. I tak w przypadku Lexusa RX 450h dostaje się wersje wyposażeniowe i minimalną ilość opcji płatnych ekstra. Rodzi to pytanie – którą wybrać? Miałem okazję przejechać się dwoma najbardziej wypasionymi odmianami tego samochodu – F-Sport i Omotenashi. Pierwsza kusić ma klientów (zgodnie z nazwą) sportowymi akcentami. W drugiej zaś postawiono na komfort i luksus. Która z nich jest lepsza? Odpowiadam na to pytanie na filmie, który powstał po spędzeniu tygodnia z RX’em w każdym z wymienionych wariantów.

Pełen test Lexusa RX 450h w wersji Omotenashi obejrzeć można tutaj. Z kolei poniżej zainteresowani mogą rzucić okiem na niewielką galerię odmiany F-Sport.

Lexus RX 450h F-Sport – zdjęcia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Hyundai i30 1.5 DPI 110 KM Comfort – TEST

Jak wypada Hyundai i30 po liftingu, który przeszedł w 2020 roku? Miałem okazję to sprawdzić, testując samochód...

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu i zmyślnym rozwiązaniom pokroju specyficznego...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...

Nowa Dacia Sandero, Logan – zdjęcia, silniki, informacje

Dacią Sandero miałem okazję jeździć kilka miesięcy temu i przyznam, że spotkanie z tym autem zdecydowanie należało do przyjemnych. Po testach samochodów...