Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż – karoserię, koła, jakiś silnik, fotele, klakson itp. Aby jednak otrzymać produkt godny segmentu premium trzeba zostawić w salonie słuszną sumę pieniędzy na wszelkiego rodzaju opcje płatne ekstra, które można sobie dobierać w sposób dowolny, przez co w wielu przypadkach można złożyć auto „pod siebie”. Lexus idzie jednak inną drogą.

Szlak o którym mówię jest typowy dla producentów azjatyckich – oferują oni kilka predefiniowanych poziomów wyposażenia, które pozwalają jedynie uzupełniać ograniczoną ilością płatnych dodatków. W świecie popularnych marek taka strategia nie jest zarezerwowana dla dalekiego wschodu i np. taki Peugeot też ma konfigurator oparty o kilka poziomów wyposażenia. W segmencie aut luksusowych Azja od Europy mocno się odróżnia. I tak w przypadku Lexusa RX 450h dostaje się wersje wyposażeniowe i minimalną ilość opcji płatnych ekstra. Rodzi to pytanie – którą wybrać? Miałem okazję przejechać się dwoma najbardziej wypasionymi odmianami tego samochodu – F-Sport i Omotenashi. Pierwsza kusić ma klientów (zgodnie z nazwą) sportowymi akcentami. W drugiej zaś postawiono na komfort i luksus. Która z nich jest lepsza? Odpowiadam na to pytanie na filmie, który powstał po spędzeniu tygodnia z RX’em w każdym z wymienionych wariantów.

Pełen test Lexusa RX 450h w wersji Omotenashi obejrzeć można tutaj. Z kolei poniżej zainteresowani mogą rzucić okiem na niewielką galerię odmiany F-Sport.

Lexus RX 450h F-Sport – zdjęcia

Najnowsze teksty

Mazda MX-30 R-EV 0.8 e-SkyActiv 170 KM – TEST

Mazda to bardzo ciekawy we współczesnych czasach producent samochodów, ponieważ stawia on na rozwiązania, których konkurencja nie stosuje ...