Skoda Superb przeszła niedawno facelifting, a od 2020 roku oferowana jest też na rynku wersja będąca hybrydą plug-in, która nazwana została iV. Jak radzi sobie ten półelektryk? Miałem okazję się o tym przekonać, testując Superba w nadwoziu liftback (nazywanego Limousine) w najbogatszej odmianie Laurin & Klement.
Na układ hybrydowy w omawianej Skodzie składa się silnik benzynowy 1.4 TSI 150 KM, automatyczna skrzynia biegów DSG o 6 przełożeniach, a także jednostka elektryczna mająca 115 KM. Łącznie układ pozwala wyciągnąć 218 KM i zapewnić około 50-60 kilometrów do przejechania wyłącznie w trybie elektrycznym. Czy jest to możliwe? Zasięg „na prądzie” jest jedną z rzeczy, które sprawdziłem testując Superba iV. Przyjrzałem się też jego spalaniu, dynamice czy temu, jak przystępny i przestronny jest to samochód. Wszystkie moje spostrzeżenia zawiera test wideo, który obejrzeć można poniżej:
Podczas jazdy zrobiłem też opisywanej Skodzie kilka zdjęć, które znaleźć można w galerii.