Dacia Lodgy Stepway 1.3 TCe 130 KM – TEST

Dacia Lodgy może być postrzegana jako jeden z najpraktyczniejszych modeli obecnych na rynku dla osób, które potrzebują przestronnego samochodu za możliwie niewielkie pieniądze. Propozycja Dacii pozwala bowiem zabrać na pokład do 7 osób (lub 5 z większym bagażnikiem), a jej cena startuje w Polsce od 61 800 zł. Czyli od pułapu, w którym ciężko nieraz oferowane są niewielkie miejskie hatchbacki.

Egzemplarz, który dostałem do jazdy należał do dobrze wyposażonej odmiany Stepway i pod maską posiadał wychodzący już ze sprzedaży w Polsce silnik benzynowy 1.3 TCe 130 KM. Obecnie zamawiać można u nas tylko wersję z dieslem Blue dCi 115 KM (i to ona kosztuje wspominane 61 800 zł), ale warianty benzynowe wciąż stoją na placach u dealerów i czekają na swoich nowych właścicieli. W trakcie tygodniowego testu sprawdziłem, jak faktycznie przestronny jest ten samochód – jego bagażnik czy tylna kanapa. Przyjrzałem się też jakości wykonania i temu, z czego wynika tak niska cena Lodgy. W końcu wybrałem się nim w długą trasę, aby ocenić jak radzi sobie minivan Dacii na drodze, przy dłuższym kontakcie. Zapraszam do oglądania testu wideo, w którym przedstawiam wszystkie te kwestie.

Osoby chcące rzucić okiem na galerię zdjęć omawianego modelu, powinny swoją uwagę skierować poniżej.

Dacia Lodgy 2020 – zdjęcia

1 KOMENTARZ

  1. Lodgy powinna moim zdaniem wychodzić tylko w wersji Stepway, bo inne wersje wyglądają jakby im czegoś po bokach brakowało. Gdy blachy są gołe, kółeczka giną na tle bryły. Przez to może nie ma wielu amatorów wdzięku tego modelu, a w wersji z plastikami Stepway to naprawdę urocze auto. Jeśli chodzi o funkcjonalność, wygodę i ekonomikę – Lodgy nie ma sobie równego. Duster w porównaniu do Lodgy jest toporny w prowadzeniu, głośny i ciasny w środku. Do lasu, na zakupy, na wycieczkę Duster jest OK. Jednak u małych przedsiębiorców SUV się nie sprawdzi, nawet 7-osobowy. Przedsiębiorcom potrzebna jest duża kubatura i niski próg załadunku oraz opcjonalna możliwość przewiezienia większej ilości pasażerów. Jeśli Dacia wycofa Dokkera i Lodgy ze sprzedaży to strzeli sobie w stopę. Mówię poważnie. Długo szukałem auta i tylko Lodgy spełnił wymagania. Lodgy pojawił się na rynku w złym czasie. Niedługo dopiero będzie boom na te auta, bo jest dużo osób, które potrzebują tej kubatury, a niestety kończą się używane trupy z Niemiec typu Transporter T4, Galaxy, Alhambra, Sharan itd

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Mercedes Klasa E Coupe E300 2.0 272 KM – TEST

Kupując samochód z segmentu premium można zaszaleć i egzemplarz Mercedesa Klasy E Coupe, który dostałem na kilka dni do...