Dacia Lodgy Stepway 1.3 TCe 130 KM – TEST

Dacia Lodgy może być postrzegana jako jeden z najpraktyczniejszych modeli obecnych na rynku dla osób, które potrzebują przestronnego samochodu za możliwie niewielkie pieniądze. Propozycja Dacii pozwala bowiem zabrać na pokład do 7 osób (lub 5 z większym bagażnikiem), a jej cena startuje w Polsce od 61 800 zł. Czyli od pułapu, w którym ciężko nieraz oferowane są niewielkie miejskie hatchbacki.

Egzemplarz, który dostałem do jazdy należał do dobrze wyposażonej odmiany Stepway i pod maską posiadał wychodzący już ze sprzedaży w Polsce silnik benzynowy 1.3 TCe 130 KM. Obecnie zamawiać można u nas tylko wersję z dieslem Blue dCi 115 KM (i to ona kosztuje wspominane 61 800 zł), ale warianty benzynowe wciąż stoją na placach u dealerów i czekają na swoich nowych właścicieli. W trakcie tygodniowego testu sprawdziłem, jak faktycznie przestronny jest ten samochód – jego bagażnik czy tylna kanapa. Przyjrzałem się też jakości wykonania i temu, z czego wynika tak niska cena Lodgy. W końcu wybrałem się nim w długą trasę, aby ocenić jak radzi sobie minivan Dacii na drodze, przy dłuższym kontakcie. Zapraszam do oglądania testu wideo, w którym przedstawiam wszystkie te kwestie.

Osoby chcące rzucić okiem na galerię zdjęć omawianego modelu, powinny swoją uwagę skierować poniżej.

Dacia Lodgy 2020 – zdjęcia

1 KOMENTARZ

  1. Lodgy powinna moim zdaniem wychodzić tylko w wersji Stepway, bo inne wersje wyglądają jakby im czegoś po bokach brakowało. Gdy blachy są gołe, kółeczka giną na tle bryły. Przez to może nie ma wielu amatorów wdzięku tego modelu, a w wersji z plastikami Stepway to naprawdę urocze auto. Jeśli chodzi o funkcjonalność, wygodę i ekonomikę – Lodgy nie ma sobie równego. Duster w porównaniu do Lodgy jest toporny w prowadzeniu, głośny i ciasny w środku. Do lasu, na zakupy, na wycieczkę Duster jest OK. Jednak u małych przedsiębiorców SUV się nie sprawdzi, nawet 7-osobowy. Przedsiębiorcom potrzebna jest duża kubatura i niski próg załadunku oraz opcjonalna możliwość przewiezienia większej ilości pasażerów. Jeśli Dacia wycofa Dokkera i Lodgy ze sprzedaży to strzeli sobie w stopę. Mówię poważnie. Długo szukałem auta i tylko Lodgy spełnił wymagania. Lodgy pojawił się na rynku w złym czasie. Niedługo dopiero będzie boom na te auta, bo jest dużo osób, które potrzebują tej kubatury, a niestety kończą się używane trupy z Niemiec typu Transporter T4, Galaxy, Alhambra, Sharan itd

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...