Dacia Lodgy Stepway 1.3 TCe 130 KM – TEST

Dacia Lodgy może być postrzegana jako jeden z najpraktyczniejszych modeli obecnych na rynku dla osób, które potrzebują przestronnego samochodu za możliwie niewielkie pieniądze. Propozycja Dacii pozwala bowiem zabrać na pokład do 7 osób (lub 5 z większym bagażnikiem), a jej cena startuje w Polsce od 61 800 zł. Czyli od pułapu, w którym ciężko nieraz oferowane są niewielkie miejskie hatchbacki.

Egzemplarz, który dostałem do jazdy należał do dobrze wyposażonej odmiany Stepway i pod maską posiadał wychodzący już ze sprzedaży w Polsce silnik benzynowy 1.3 TCe 130 KM. Obecnie zamawiać można u nas tylko wersję z dieslem Blue dCi 115 KM (i to ona kosztuje wspominane 61 800 zł), ale warianty benzynowe wciąż stoją na placach u dealerów i czekają na swoich nowych właścicieli. W trakcie tygodniowego testu sprawdziłem, jak faktycznie przestronny jest ten samochód – jego bagażnik czy tylna kanapa. Przyjrzałem się też jakości wykonania i temu, z czego wynika tak niska cena Lodgy. W końcu wybrałem się nim w długą trasę, aby ocenić jak radzi sobie minivan Dacii na drodze, przy dłuższym kontakcie. Zapraszam do oglądania testu wideo, w którym przedstawiam wszystkie te kwestie.

Osoby chcące rzucić okiem na galerię zdjęć omawianego modelu, powinny swoją uwagę skierować poniżej.

Dacia Lodgy 2020 – zdjęcia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...