Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM Prestige – TEST

Nowa Dacia Duster to bardzo popularny w Polsce SUV, który nie ma praktycznie konkurencji na swojej półce cenowej. W trakcie ponad tygodnia, jaki spędziłem z tym modelem miałem okazję przekonać się co on sobą reprezentuję. Do testów trafiła mi się bogato wyposażona wersja Prestige, więc mogłem przekonać się czy propozycja Dacii może przekonać również osoby, które nie chcą kupować bazowej, bardzo biednie wyposażonej odmiany, tylko zainwestować w ten model więcej. Egzemplarz testowy wyposażony był jednak w podstawowy silnik.

Była nim benzyna 1.0 TCe 100 KM, która od niedawna otwiera paletę jednostek napędowych Dustera – zastępując wolnossące 1.6 SCe 115 KM. Ta roszada pod maską testowanej Dacii wbudza wiele kontrowersji, zatem w teście przedstawiam również jak wypada dynamika silnika i czy małe trzy cylindry w takim nadwoziu mają sens. Bo nie ulega wątpliwości, że wielu klientów kupując omawiany model i tak celować będzie w najtańszy silnik. Poza tym przyjrzałem się również temu, jak wypada spalanie i elastyczność jednostki napędowej, sprawdziłem jakość wykonania wnętrza, jego prostotę obsługi czy jaką przestronność ma tylna kanapa i bagażnik. Wszystkie moje spostrzeżenia o nowej Dacii Duster 2020 zawarłem w teście wideo, do obejrzenia którego zapraszam.

W trakcie jazd SUV’em Dacii zrobiłem mu również trochę zdjęć, na której rzucić okiem można poniżej.

Dacia Duster – galeria zdjęć

Najnowsze teksty

Hyundai i10 1.0 T-GDI 100 KM N-Line – TEST

Coraz mniej można spotkać na rynku małych, typowo miejskich hatchbacków. Na placu boju pozostaje jednak wciąż Hyundai i jego...