Ubezpieczenie OC samochodu – jak koronawirus wpłynął na ceny?

Zmiany cen, jakie wywoła zawierucha związana z wirusem COVID-19 trudno jest jeszcze oszacować. Na chwilę obecną gospodarka jeszcze jakoś się trzyma „siłą rozpędu”, ale każdy dzień kwarantanny coraz bardziej ten rozpęd hamuje. Możemy jednak analizować dane historyczne – a kończący się właśnie pierwszy kwartał 2020 jest do tego idealną okazją. Jak sytuacja wygląda na rynku ubezpieczeń OC?

Patrząc na dane, które przygotował serwis Rankomat.pl – nie wpłynęła w żaden istotny sposób. Średnia cena ubezpieczenia OC dla samochodu w Polsce w I kwartale 2020 roku wyniosła 687 zł, co oznacza spadek względem tego samego okresu 2019 roku o 5 zł. Różnica jest zatem pomijalna i sądzę, że nawet ujęcie całego kwartału w porównaniu nie fałszuje wyników. Przy stabilnym poziomie w pozostałych kwartałach 2019 roku – jakiekolwiek tąpnięcie w marcu 2020 znacząco zmieniłoby łączny, kwartalny rezultat. Różnica wynosiłaby wtedy 200 czy 300 zł, a nie „piątaka”.

Ubezpieczenia OC w Polsce – statystyki

Będąc w tym temacie, warto wspomnieć też o bardziej szczegółowych danych. Np. tym jakie województwa płaciły najwięcej za OC. Wyraźnie powyżej średniej było mazowieckie (751 zł), pomorskie (781 zł) czy dolnośląskie (762 zł). Zaniżały ją z kolei opolskie (578 zł), świętokrzyskie (588 zł) i podkarpackie (566 zł). W poszczególnych województwach ceny zawyżały miasta – np. we Wrocławiu średnio za OC płacono 925 zł, a w Warszawie 837 zł.

Na cenę wpływał też stan cywilny – osoby będące w formalnym związku średnio płaciły 610 zł, a single 962 zł. Jeszcze większy wpływ miał za to wiek, bo osoba mające 62 lata średnio płaciła 560 zł za OC w pierwszym kwartale 2020 roku, a 20-latek już 1723 zł.

Jak sytuacja będzie kształtować się w najbliższych miesiącach? Nie da się tego oszacować – na razie jednak żadnych nerwowych ruchów cenowych na rynku ubezpieczeń OC samochodów nie zanotowano.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...