Test na koronawirusa – Warszawa, Łódź, Poznań. Nie trzeba wychodzić z samochodu

„Czy jestem chory na koronawirusa COVID-19?” – to pytanie jest obecnie jednym z istotniejszych, które zadaje sobie sporo osób w Polsce. Dotychczas upewnienie się w tej kwestii było problematyczne, ponieważ o ile nie mieliśmy podejrzeń zarażenia (objawy lub kontakt z osobą mającą wirusa), to prostego sposobu na przebadanie się nie było. Teraz jest, chociaż za łatwością nie idzie cena.

W kilku miastach w Polsce stanęły mobilne punkty, gdzie po dokonaniu opłaty można wykonać u siebie test. Nie trzeba nawet wychodzić z samochodu, ponieważ punkty to tzw. „Drive&Go-Thru”. Oznacza to, że podjeżdża się samochodem do specjalnego namiotu, w którym zabezpieczony personel pobiera próbkę metodą RT-PCR. Następnie wysyłana jest ona do analizy, a kierowca otrzymuje w określonym czasie wyniki. Cena takiego badania wynosi 584 zł, zatem niemało. Sądzę jednak, że sporo osób będzie zainteresowanych tego typu rozwiązaniem, aby mieć pewność czy koronawirus COVID-19 ich dopadł, czy są bezpieczni dla swojego najbliższego otoczenia. Za darmo test może zrobić sobie personel medyczny, który nie jest obecnie testowany przez NFZ.

Testy na koronawirus – gdzie?

Mobilne punkty testowania obecne są w trzech lokalizacjach.

  • Warszawa – al. Komisji Edukacji Narodowej 61 (parking Ratusza Dzielnicy Ursynów)
  • Łódź – al. Politechniki 4 (parking EXPO Łódź)
  • Poznań – ul. Serbska 7 (parking TESCO)

Wszystkie punkty działają od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00. W związku z dużym zainteresowaniem, we wszystkich zaczął obowiązywać dzienny limit wykonywania testów na COVID-19 w liczbie 120. Po wykonaniu takiej ilości, trzeba będzie próbować szczęścia w komercyjnym sprawdzaniu zarażenia koronawirusem następnego dnia.

Zdjęcie: Klaudiusz Ostrowski – Zastępca Burmistrza Urysnowa

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Renault Megane 1.5 Blue dCi 115 KM Intens – TEST

Renault Megane, czyli popularny hatchback Francuzów przeszedł w 2020 roku face lifting - przy czym jego "twarz"...

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż - karoserię, koła, jakiś silnik,...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...