5 samochodów, których cenę można podwoić podczas konfiguracji

Samochody są bardzo wdzięcznym produktem do tworzenia rozległych cenników. Są to złożone konstrukcje, zamawiane indywidualnie z fabryki, w których nie każdy element jest dla każdego klienta niezbędny. W związku z tym bez problemów można przygotować podstawową wersję wyposażeniową, którą można następnie rozbudowywać o kolejne opcje. Czasami można w taki sposób podwoić wartość samochodu.

Od dawna uważam, że bazowe odmiany samochodów nie mają za bardzo sensu. Zdarzają się oczywiście wyjątki, ale zazwyczaj takie odmiany nie są godne współczesnych czasów i decydując się na taką, finalnie człowiek będzie żałował, że nie dodał opcji X lub Y. Ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie klienta do salonu (np. dzięki reklamie w telewizji) – a później taka osoba zobaczy ładniejsze felgi, większy ekran i pewnie zostawi u dealera więcej pieniędzy. Rozsądny poziom wyposażenia zazwyczaj wymaga jednak inwestycji kilku-kilkunastu tysięcy złotych. Jedna wersja wyżej, trochę pojedynczych dodatków i wystarczy, aby nie wydając fortuny, złożyć sobie dający satysfakcję egzemplarz.

To jest ścieżka zdroworozsądkowa. Są jednak osoby, które kupując samochód nie patrzą aż tak bardzo na cenę i chcą mieć w swoim egzemplarzu więcej bajerów. Głupotą byłoby im na to nie pozwolić – a producenci głupi nie są. Dlatego listy wyposażenia są długie i praktycznie każde auto można solidnie wzbogacić o płatne ekstra opcje. Możliwości takie są coraz większe, ze względu na rozwój technologii, które mogą znaleźć się na pokładzie. Kiedyś można było zapłacić ekstra na centralny zamek czy ABS. Obecnie zamontować można dziesiątki układów elektronicznych z zakresu bezpieczeństwa czy komfortu.

Przyjrzyjmy się 5 samochodom, w przypadku których podczas zabawy w konfiguratorze można podwoić ich cenę wyjściową. Przedstawiam je w poniższym filmie, który wrzuciłem na Wahacz TV.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Hyundai i30 1.5 DPI 110 KM Comfort – TEST

Jak wypada Hyundai i30 po liftingu, który przeszedł w 2020 roku? Miałem okazję to sprawdzić, testując samochód...

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu i zmyślnym rozwiązaniom pokroju specyficznego...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...

Nowa Dacia Sandero, Logan – zdjęcia, silniki, informacje

Dacią Sandero miałem okazję jeździć kilka miesięcy temu i przyznam, że spotkanie z tym autem zdecydowanie należało do przyjemnych. Po testach samochodów...