Jak ładować samochód elektryczny – poradnik wideo

Nie ulega wątpliwości, że samochody zasilane bezpośrednio paliwami kopalnymi to przeszłość. Złoża w końcu się wyczerpią, a jeszcze wcześniej skończy się tolerancja urzędników Unii Europejskiej i silniki benzynowe czy diesla będą musiały odejść w zapomnienie. Nie wiadomo jeszcze co długoterminowo je zastąpi – na chwilę obecną najbardziej rozwiniętym kierunkiem są auta elektryczne. Tylko jak je ładować?

To pytanie jest zasadne, zwłaszcza w Polsce. Wynika to bowiem z faktu, że w naszym kraju wciąż rynek aut elektrycznych jest mocno raczkujący. Wystarczy popatrzeć na gęstość ładowarek, które znaleźć można w państwach zachodnich. Tak duża ich sieć nie jest bezpodstawna, bo tam po prostu ludzie częściej korzystają z elektryków, a auto tylko na prąd dla wielu jest realną alternatywą dla spalinowca. Dlatego znacznie więcej osób mogło mieć styczność z tego typu technologią. W Polsce przez ceny i dostępność infrastruktury, wciąż posiadanie samochodu elektrycznego jest czystą ekstrawagancją. Dlatego mało kierowców miało w ogóle możliwość siedzenia w elektryku, a co dopiero ładowania go.

Ładowanie auta elektrycznego

To może rodzić pewne pytania i wątpliwości – co jest czymś naturalnym przy pierwszym kontakcie z danym rozwiązaniem technologicznym. Kiedy ładować, jak wytrzymałe są baterie, jak wygląda sam proces ładowania w domu czy na mieście? Aby rozwiać te kwestie (i nie tylko) przygotowałem poradnik, w którym krok po kroku pokazuję cały czas. Obejrzeć go można poniżej.

Mam nadzieję, że dzięki mojemu filmowi ładowanie samochodów elektrycznych w Polsce będzie miało mniej tajemnic :) Osoby zainteresowane samochodem, które robiło za pojazd demonstracyjny w poradniku, czyli Renault Zoe, mogą zobaczyć jego pełen test tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...