Koronawirus – jak zarejestrować samochód w Polsce w trakcie epidemii?

Bardzo niewielka część osób zajmujących się handlem w Polsce ma obecnie powody do zadowolenia. Małe sklepy przeżywają renesans, producenci środków czystości mają pełne ręce roboty. Generalnie jednak epidemia COVID-19 jest katastrofą dla rynku wymiany towarów. Dealerzy i osoby kupujące nowe samochody mają jednak podwójny problem.

Pierwszą trudnością jest w ogóle zakup auta. Jak obejrzeć dany model, skoro strach jest iść do salonu? Jazda próbna może skończyć się równie dobrze objęciem kwarantanną lub zachorowaniem. Później zostaje jeszcze kwestia zawierania jakichkolwiek umów w tak niepewnych czasach. Część klientów indywidualnych lub firm jednak wciąż decyduje się na zakup samochodów. Wtedy jednak pojawia się kolejny problem.

Rejestracja samochodu

Przez obowiązującą kwarantannę wiele urzędów nie pracuje – zaliczają się do nich liczne wydziały komunikacji. Według Stowarzyszenia Dealerów Samochodów w około 30% urzędów nie jest prowadzona aktualnie działalność związana z rejestracją nowych aut. Tworzy to problemy, o których informuje Marek Konieczny, prezes ZDS:

Brak możliwości rejestracji powoduje wynikające z warunków umownych zatory płatnicze i może spowodować utratę płynności finansowej firm dealerskich w masowej skali, a tym samym pogłębienie kryzysu gospodarczego spowodowanego obecną sytuacją

Nie sposób się z tego typu argumentacją nie zgodzić. Na chwilę obecną jednak uogólnionych nowych przepisów, które rozwiązywałyby ten problem niestety nie ma. Światełkiem w tunelu jest fakt, że w tym wypadku wielka filozofia nie jest potrzebna. Niektóre urzędy, np. ten w Kielcach wprowadziły dodatkowe środki bezpieczeństwa związane z koronawirusem COVID-19 i dalej świadczą usługi. Wymagany jest jedynie uprzedni kontakt telefoniczny, aby ustalić z urzędnikiem wszystkie szczegóły i umówić się na moment wrzucenia wniosku do urny. Następnie odebrać odpowiednie dokumenty w innym pomieszczeniu. Dzięki temu przy minimalizacji kontaktu można załatwić sprawę.

Miejmy nadzieję, że takie procedury niedługo wprowadzą wszyscy. Sytuacja jest już na tyle zła, że nie trzeba jej dodatkowo pogarszać przez urzędnicze „niedasię”. W razie potrzeby rejestracji samochodu, warto zadzwonić do swojego urzędu i dopytać się o szczegóły.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Nissan Leaf e+ 217 KM 62 kWh Tekna – TEST

Nissan Leaf występuje w Polsce w dwóch wersjach. Słabsza ma silnik elektryczny o mocy 150 KM i...

Nowy Citroen C4 2020 jako crossover – zdjęcia i informacje

Citoren zaprezentował nowe wcielenie modelu C4. Samochód ten doskonale pokazuje, jak zmienia się podejście do motoryzacji u producentów. Wynika to z dwóch...

Elektryczne dostawczaki – Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy

Samochody elektryczne wciąż trudno jest postrzegać jako pełnoprawne zastępstwo dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Producenci czynią jednak kolejne kroki, aby tak się...

Mitsubishi Outlander PHEV – TEST

Mitsubishi Outlander oferowany jest również jako hybryda plug-in. Ta wersja nazywa się PHEV. Jest ona droższa od odmiany benzynowej, ale jednocześnie jest...

Mitsubishi L200 diesel 2.2 150 KM Instyle Plus – TEST

Mitsubishi w 2020 roku wprowadziło na rynek w Polsce odświeżony model L200. Chociaż nie możemy mówić o zupełnie nowej generacji, to w...