Koronawirus – jak zarejestrować samochód w Polsce w trakcie epidemii?

Bardzo niewielka część osób zajmujących się handlem w Polsce ma obecnie powody do zadowolenia. Małe sklepy przeżywają renesans, producenci środków czystości mają pełne ręce roboty. Generalnie jednak epidemia COVID-19 jest katastrofą dla rynku wymiany towarów. Dealerzy i osoby kupujące nowe samochody mają jednak podwójny problem.

Pierwszą trudnością jest w ogóle zakup auta. Jak obejrzeć dany model, skoro strach jest iść do salonu? Jazda próbna może skończyć się równie dobrze objęciem kwarantanną lub zachorowaniem. Później zostaje jeszcze kwestia zawierania jakichkolwiek umów w tak niepewnych czasach. Część klientów indywidualnych lub firm jednak wciąż decyduje się na zakup samochodów. Wtedy jednak pojawia się kolejny problem.

Rejestracja samochodu

Przez obowiązującą kwarantannę wiele urzędów nie pracuje – zaliczają się do nich liczne wydziały komunikacji. Według Stowarzyszenia Dealerów Samochodów w około 30% urzędów nie jest prowadzona aktualnie działalność związana z rejestracją nowych aut. Tworzy to problemy, o których informuje Marek Konieczny, prezes ZDS:

Brak możliwości rejestracji powoduje wynikające z warunków umownych zatory płatnicze i może spowodować utratę płynności finansowej firm dealerskich w masowej skali, a tym samym pogłębienie kryzysu gospodarczego spowodowanego obecną sytuacją

Nie sposób się z tego typu argumentacją nie zgodzić. Na chwilę obecną jednak uogólnionych nowych przepisów, które rozwiązywałyby ten problem niestety nie ma. Światełkiem w tunelu jest fakt, że w tym wypadku wielka filozofia nie jest potrzebna. Niektóre urzędy, np. ten w Kielcach wprowadziły dodatkowe środki bezpieczeństwa związane z koronawirusem COVID-19 i dalej świadczą usługi. Wymagany jest jedynie uprzedni kontakt telefoniczny, aby ustalić z urzędnikiem wszystkie szczegóły i umówić się na moment wrzucenia wniosku do urny. Następnie odebrać odpowiednie dokumenty w innym pomieszczeniu. Dzięki temu przy minimalizacji kontaktu można załatwić sprawę.

Miejmy nadzieję, że takie procedury niedługo wprowadzą wszyscy. Sytuacja jest już na tyle zła, że nie trzeba jej dodatkowo pogarszać przez urzędnicze „niedasię”. W razie potrzeby rejestracji samochodu, warto zadzwonić do swojego urzędu i dopytać się o szczegóły.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volvo XC90 AWD B5 235 + 14 KM – TEST

Volvo XC90 - flagowy SUV szwedzkiego producenta - został w 2020 roku odświeżony, przy czym wprowadzone zmiany nie były...

Honda Civic 1.0 VTEC Turbo 126 KM Executive Sport Line

Honda Civic X generacji w 2020 roku przeszła delikatny lifting, który uporządkował wersje wyposażeniowe tego modelu i zmienił kilka drobiazgów w sposobie obsługi. Model...

Opel Grandland X Hybrid4 300 KM Ultimate – TEST

Grandland X dotychczas występował w wersjach wyłącznie spalinowych - jako benzyna lub diesel. W 2020 roku jego paleta układów napędowych została rozszerzona o hybrydę...

Alkomat AlcoSense Elite 3 – TEST

Oszczędzanie przy kupnie alkomatu może mieć opłakane skutki. Z drugiej jednak strony osoby nie imprezujące non-stop nie potrzebują tego urządzenia tak często, aby móc...

Mercedes GLA 200 – TEST

Druga generacja Mercedesa GLA debiutowała w Polsce w 2020 roku, przynosząc spore zmiany w charakterze tego modelu. Pierwsze wcielenie tego auta było mocno oparte...