KIA Stonic 1.0 T-GDI 120 KM XL – TEST

Od kilku lat KIA proponuje klientom w Polsce i innych krajach Europy swój niewielki crossover, model Stonic. Przez tydzień jazdy miałem okazję sprawdzić, jak radzi sobie ten niewielki samochód w warunkach miejskich, jak również wyjazdu w trasę.

Egzemplarz, który dostałem do testów był dokładnie przedstawicielem wersji wyposażeniowej XL, czyli najwyższej jaka występuje w tym modelu. Dostaje się w jej ramach chociażby dostęp bezkluczykowy czy nawigację. Silnik, który pracował pod maską „mojego” Stonica, był benzyną 1.0 T-GDI (a więc wyposażoną w turbo) o mocy 120 KM. Z jednostką napędową połączona była manualna skrzynia biegów. Jakie osiągi, spalanie i elastyczność oferuje taki duet? Jak wypada KIA Stonic w innych aspektach – jakość wykonania, prostoty obsługi, przestronności bagażnika czy tylnej kanapy? Odpowiedzi udzielam w moim teście wideo:

Osoby chcące rzucić okiem na testowany model, zaprezentowany na zdjęciach, zachęcam do rzucenia okiem na poniższą galerię:

KIA Stonic – galeria zdjęć:

1 KOMENTARZ

  1. Jak patrzę na silniki 1.0 to już nie mam ochoty na to auto. Mój korando z silnikiem 2.2 i 178 KM w dieslu bardziej mi odpowiada

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...