Citroen C3 – lifting 2020. Cena i zmiany w odświeżonym modelu

Citroen C3 jest z nami od kilku lat, konkretnie od 2016 roku. Model ten ze swoimi bardzo obłymi liniami nie jest propozycją dla każdego. Jednak jeśli komuś spodobały się one na premierę, to pewnie od dzisiaj wzbudzają pozytywne emocje – bo „cetrójka” starzeje się z godnością. Nie przeszkadza to jednak Citroenowi w tym, aby trochę odświeżyć swojego mieszczucha.

W obszarze nadwozia lifting 2020 z jednej strony zmienia niewiele, ale z drugiej te z pozoru niewielkie modyfikacje, całkiem wyraźnie wpływają na wygląd auta. Mam tutaj na myśli przeprojektowanie przodu, obie srebrne listwy nie podążają ku górnej części świateł. Obecnie jedna z nich zaczyna na bokach nadwozia opadać, kierując się ku dolnej, większej części przednich reflektorów. Zmiana jest niby subtelna, ale dodaje Citroenowi C3 więcej zadziorności. Zmienił się też trochę kształt Airbumpów, czyli plastikowych paneli na drzwiach.

Poza tym lifting omawianego samochodu wprowadza do jego konfiguratora nowe kolory nadwozia, jak również opcje jego wykończenia. Osoby chcące spersonalizować wnętrze C3, również otrzymają bardziej bogatą ofertę jego modyfikacji. Łącznie wszystkich kombinacji ma być 97, więc każdy chcący za takie bajery dopłacić, będzie mógł znaleźć zestawienie optymalne dla siebie i należycie wyróżniające dany egzemplarz małego Citroena z tłumu.

Lifting to też dobra okazja na rozszerzenie palety systemów bezpieczeństwa – C3 po liftingu będzie mogło mieć ich aż 12, w tym wspomaganie parkowania przodem, aktywne hamowanie, system kontroli uwagi kierowcy czy martwego pola w lusterkach.

Bazowa wersja omawianego modelu – czyli Live – startować będzie z ceną od 48 700 zł i zawierać będzie takie rzeczy na pokładzie jak tempomat z ogranicznikiem prędkości, system rozpoznawania znaków, elektrykę szyb czy radio cyfrowe DAB. Nie będzie w niej jednak klimatyzacji i chociażby ten brak będzie kierował uwagę wielu osób ku wersji Feel, która z ceną rozpoczynającą się od 52 100 zł ma już elektrykę lusterek czy manualną klimatyzację, a w kosztującej minimum 57 600 zł Feel Pack dochodzi automatyczna klimatyzacja, system audio wyposażony w 7-calowe ekran, reflektory przeciwmgłowe czy Airbumpy. Za topowe Shine z czujnikiem deszczu i aluminiowymi felgami zapłacić trzyma 61 300 zł lub więcej.

Wszystkie powyżej podane ceny tyczą się egzemplarzy, gdzie pod maską znajduje się wolnossący silnik benzynowy 1.2 PureTech 83 KM. W palecie znajduje się również turbodoładowana jednostka 1.2 PureTech 110 KM w wariancie z manualną (+5200 zł) lub automatyczną skrzynią biegów (+ 10 800 zł, dostępna tylko w Shine). Jedyny w ofercie silnik diesla 1.5 BlueHDi 100 KM wymaga dopłaty 12 000 zł względem bazowej benzyny. Wszystkie ceny znaleźć można poniżej:

Wersja – cena brutto

  • C3 1.2 PureTech 83 Live – 48 700 zł
  • C3 1.2 PureTech 83 Feel – 52 100 zł
  • C3 1.2 PureTech 83 Feel Pack – 57 600 zł
  • C3 1.2 PureTech 83 Shine – 61 300 zł
  • C3 1.2 PureTech 110 Feel – 57 300 zł
  • C3 1.2 PureTech 110 Feel Pack – 62 800 zł
  • C3 1.2 PureTech 110 Shine – 66 500 zł
  • C3 1.2 PureTech 110 Shine AT – 72 100 zł
  • C3 1.5 BlueHDi 100 Live – 60 700 zł
  • C3 1.5 BlueHDi 100 Feel – 64 100 zł
  • C3 1.5 BlueHDi 100 Feel Pack – 69 600 zł
  • C3 1.5 BlueHDi 100 Shine – 73 300 zł

Samochód pojawi się w salonach w Polsce w czerwcu 2020 roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...