Opel GT X Experimental – zdjęcia. Spojrzenie na przyszłość marki

Jak będą prezentować się modele Opla, które pojawią się na rynku w przyszłości? Niekoniecznie będą one identyczne jak GT X Experimental, na prezentacji którego byłem – ale na 100% będą czerpać z niego inspirację i niektóre rozwiązania.

GT X Experimental – jak sama nazwa wskazuje – jest bowiem samochodem koncepcyjnym, gdzie designerzy i konstruktorzy mogli trochę popuścić wodzę fantazji. Dlatego chociażby w GT X znaleźć można potężne drzwi z systemem, w którym przednie otwierają się w przeciwnym kierunku co tylne.

Obecne jest w nim również minimalistyczne, futurystyczne wnętrze oparte tylko o ekrany. Nie ma za to dywaników, a felgi mają jedynie 17”. Dzięki płynnemu połączeniu ich z oponami optycznie sprawiają one wrażenie znacznie większych.

Samochód ten, jak na model sygnalizujący przyszły kierunek Opla, nie ma oczywiście jednostki spalinowej, a silnik elektryczny. Pojemność akumulatora to 50 kWh i co ciekawe ma on możliwość ładowania indukcyjnego.

Wspominałem o wskazywaniu przez GT X Experimental kierunku na przyszłość – nie powinno zatem dziwić, że model ten ma bryłę kompaktowego SUV’a.

Pod kątem designerskim prezentowany koncept wygląda bardzo nowocześnie, ale dostrzec można w nim pewną inspirację historią marki – chociażby pas przedni nawiązuje trochę do Opla Manta, który nieprzypadkowo znalazł się na prezentacji.

Motyw stylistyczny nosi nazwę Opel Vizor i nawiązania do niego zobaczymy na pewno w przyszłych modelach niemieckiej marki.

W najbliższych latach motoryzację czekają spore zmiany, związane z odchodzeniem od silników spalinowych i kontrolowania samochodu przez człowieka, na rzecz elektryczności i systemów jazdy autonomicznej. GT X Experimental pozwala poczuć przedsmak tego, jak Opel na te zmiany zareaguje.

Firma zamierza robić to w oparciu o trzy wartości, mocno podkreślane na konferencji. Ich samochody mają być: niemieckie, przystępne, emocjonujące.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Lexus RX 450h – F-Sport czy Omotenashi. Która wersja jest lepsza?

U niemieckich producentów segmencie premium obowiązują specyficzne zasady. Wydając podstawową kwotę na samochód otrzymuje się niejako stelaż...

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego ciekawy styl, za sprawą przynależności...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...