Nowe Renault Megane R.S. (2018) – polska cena, dane techniczne i wrażenia z jazdy

Obecna generacja Renault Megane osobom, które poszukują w samochodzie więcej sportowego charakteru dotychczas proponowała wersje GT-Line oraz GT. Teraz do gamy dołącza najbardziej rasowa wersja ze wszystkich – R.S. Poznaliśmy już polskie ceny tego samochodu, jego dane techniczne oraz informacje o wersji Trophy. Miałem okazję również się nim przejechać po Torze Poznań.

Zacznijmy od kwestii finansowych, czyli ile za Renault Megane R.S. 2018 trzeba będzie w salonach w Polsce zapłacić. Cena bazowej wersji, która wyposażona jest w manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, ustalona została na 124 900 zł. Osoby, które preferują automat EDC, muszą przygotować się do wydania minimum 131 900 zł.

Renault Megane R.S. - premiera - 04

Użyłem słowa minimum nieprzypadkowo, ponieważ w nowym Megane R.S. będzie możliwość zamówienia – kosztującego ekstra 6500 zł – zawieszenia Cup. Zaznaczając tę opcję nabywca dostanie o 10% sztywniejsze amortyzatory oraz samoblokujący się mechanizm różnicowy typu Torsen, który jeszcze poprawiać ma wrażenia z jazdy.

Renault Megane R.S. - premiera - 06

O tę kwestię dbać będzie również system 4Control. Renault postanowiło nie inwestować w wersję najbardziej usportowionego Megane, która byłaby wyposażona w napęd na wszystkie koła. W zamian opracowało bardziej wyczynową odmianę, znanego z innych modeli tej marki, układu czterech kół skrętnych. Dzięki niemu do prędkości 60 km/h tylne koła skręcać się mogą do 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym, do położenia kół przednich. Przy prędkościach przekraczających 60 km/h skręt kół wynosi maksymalnie 1 stopień i jest on zgodny z przednią osią. Aktywując tryb RACE próg prędkości, który zmienia działanie 4Control podwyższa się do 100 km/h.

Renault Megane R.S. - premiera - 07

Silnik Megane R.S.

Pod maską nowej generacji hothatcha Renault zamontowany został silnik 1.8 TCe, który generuje moc 280 koni mechanicznych przy 6000 rpm. Maksymalny moment obrotowy wynosi 390 Nm i dostępny jest od 2400 obrotów na minuję. Taka kombinacja pozwala osiągnąć pierwszą „setkę” w czasie 5,8 sekundy.

Renault Megane R.S. - premiera - 05

Osoby, dla których tego typu osiągi będą niewystarczające, pod koniec 2018 roku dostaną możliwość zakupienia wersji Trophy. Cechować się będzie ona mocniejszym silnikiem, który posiadać będzie 300 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W standardzie takiej odmiany znajdzie się dodatkowo zawieszenie Cup, 19-calowe felgi i dwumateriałowe tarcze hamulcowe.

Renault Megane R.S. - premiera - 10

Wrażenia z jazdy

Podczas premierowych jazd miałem okazję przejechać się nowym Renault Megane R.S. po torze w Poznaniu. Wrażenia były jak najbardziej pozytywne – samochód jest twardy, kierownica pracuje z dużym oporem, co finalnie przekłada się na świetne wyczucie auta i brak przechyłów nadwozia w zakrętach.

W trybie Sport nad bezpieczeństwem podróży czuwa układ ESP, dzięki czemu nawet osoby bez wyścigowego doświadczenia mogą wycisnąć z tego samochodu sporo i minimalizować szanse, że jazdę skończą na poboczu. Ja jeździłem w tym trybie i pomimo dużych prędkości osiąganych na torze nie czułem, że coś złego może się stać – ten komfort w żaden sposób nie przeszkadzał w czerpaniu naprawdę dużej frajdy z pokonywania kolejnych okrążeń.

Renault Megane R.S. - premiera - 08

Czułem również, jak dużo dzieli mnie jeszcze do wykorzystania w pełni potencjału tego samochodu. Osoba mające doświadczenie wyścigowe i znajdująca się w Renault Megane R.S., będzie mogła w tym samochodzie naprawdę zaszaleć, szlifując czasy okrążeń i sprawdzając je w odświeżonym, dostosowanym do wyświetlaczy o większej przekątnej – trybie R.S. Monitor.

Nowa generacja Megane R.S. to świetny samochód, który dostarczył mi tyle pozytywnych emocji, ile się po nim spodziewałem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Honda Jazz Hybrid 109 KM Executive – TEST

Honda Jazz to nie jest zwykły, mały miejski samochód. Chociaż gabaryty ma niewielkie, to dzięki wysokiemu nadwoziu...

Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 KM Tekna – TEST

Nissan Juke pierwszej generacji był jednym z pionierów segmentu kompaktowych crossoverów, wyróżniając się jednocześnie w nim swoją bryłą. Bardzo niestandardowy projekt nadwozia...

Volvo XC40 Recharge T5 R-Design – TEST

Zmiany dążące do elektryfikacji w motoryzacji są nieubłagane, a jednym z modeli wpisujących się w ten trend jest Volvo XC40, które od...

Nowa Dacia Sandero, Logan – zdjęcia, silniki, informacje

Dacią Sandero miałem okazję jeździć kilka miesięcy temu i przyznam, że spotkanie z tym autem zdecydowanie należało do przyjemnych. Po testach samochodów...

Silnik elektryczny czy benzynowy – co wybrać?

Samochody elektryczne wciąż są w naszych realiach egzotyką - jednak z każdym miesiącem przez coraz mniejsze "e". Elektryków na naszym rynku przybywa,...