Nowe Renault Megane R.S. (2018) – polska cena, dane techniczne i wrażenia z jazdy

Obecna generacja Renault Megane osobom, które poszukują w samochodzie więcej sportowego charakteru dotychczas proponowała wersje GT-Line oraz GT. Teraz do gamy dołącza najbardziej rasowa wersja ze wszystkich – R.S. Poznaliśmy już polskie ceny tego samochodu, jego dane techniczne oraz informacje o wersji Trophy. Miałem okazję również się nim przejechać po Torze Poznań.

Zacznijmy od kwestii finansowych, czyli ile za Renault Megane R.S. 2018 trzeba będzie w salonach w Polsce zapłacić. Cena bazowej wersji, która wyposażona jest w manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach, ustalona została na 124 900 zł. Osoby, które preferują automat EDC, muszą przygotować się do wydania minimum 131 900 zł.

Renault Megane R.S. - premiera - 04

Użyłem słowa minimum nieprzypadkowo, ponieważ w nowym Megane R.S. będzie możliwość zamówienia – kosztującego ekstra 6500 zł – zawieszenia Cup. Zaznaczając tę opcję nabywca dostanie o 10% sztywniejsze amortyzatory oraz samoblokujący się mechanizm różnicowy typu Torsen, który jeszcze poprawiać ma wrażenia z jazdy.

Renault Megane R.S. - premiera - 06

O tę kwestię dbać będzie również system 4Control. Renault postanowiło nie inwestować w wersję najbardziej usportowionego Megane, która byłaby wyposażona w napęd na wszystkie koła. W zamian opracowało bardziej wyczynową odmianę, znanego z innych modeli tej marki, układu czterech kół skrętnych. Dzięki niemu do prędkości 60 km/h tylne koła skręcać się mogą do 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym, do położenia kół przednich. Przy prędkościach przekraczających 60 km/h skręt kół wynosi maksymalnie 1 stopień i jest on zgodny z przednią osią. Aktywując tryb RACE próg prędkości, który zmienia działanie 4Control podwyższa się do 100 km/h.

Renault Megane R.S. - premiera - 07

Silnik Megane R.S.

Pod maską nowej generacji hothatcha Renault zamontowany został silnik 1.8 TCe, który generuje moc 280 koni mechanicznych przy 6000 rpm. Maksymalny moment obrotowy wynosi 390 Nm i dostępny jest od 2400 obrotów na minuję. Taka kombinacja pozwala osiągnąć pierwszą „setkę” w czasie 5,8 sekundy.

Renault Megane R.S. - premiera - 05

Osoby, dla których tego typu osiągi będą niewystarczające, pod koniec 2018 roku dostaną możliwość zakupienia wersji Trophy. Cechować się będzie ona mocniejszym silnikiem, który posiadać będzie 300 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W standardzie takiej odmiany znajdzie się dodatkowo zawieszenie Cup, 19-calowe felgi i dwumateriałowe tarcze hamulcowe.

Renault Megane R.S. - premiera - 10

Wrażenia z jazdy

Podczas premierowych jazd miałem okazję przejechać się nowym Renault Megane R.S. po torze w Poznaniu. Wrażenia były jak najbardziej pozytywne – samochód jest twardy, kierownica pracuje z dużym oporem, co finalnie przekłada się na świetne wyczucie auta i brak przechyłów nadwozia w zakrętach.

W trybie Sport nad bezpieczeństwem podróży czuwa układ ESP, dzięki czemu nawet osoby bez wyścigowego doświadczenia mogą wycisnąć z tego samochodu sporo i minimalizować szanse, że jazdę skończą na poboczu. Ja jeździłem w tym trybie i pomimo dużych prędkości osiąganych na torze nie czułem, że coś złego może się stać – ten komfort w żaden sposób nie przeszkadzał w czerpaniu naprawdę dużej frajdy z pokonywania kolejnych okrążeń.

Renault Megane R.S. - premiera - 08

Czułem również, jak dużo dzieli mnie jeszcze do wykorzystania w pełni potencjału tego samochodu. Osoba mające doświadczenie wyścigowe i znajdująca się w Renault Megane R.S., będzie mogła w tym samochodzie naprawdę zaszaleć, szlifując czasy okrążeń i sprawdzając je w odświeżonym, dostosowanym do wyświetlaczy o większej przekątnej – trybie R.S. Monitor.

Nowa generacja Megane R.S. to świetny samochód, który dostarczył mi tyle pozytywnych emocji, ile się po nim spodziewałem.

Najnowsze teksty

Hyundai Tucson 1.6 230 KM Hybrid Executive – TEST

Nowy Hyundai Tucson pojawił się na rynku w 2020 roku i wiele osób zaskoczył swoim wyglądem, który był wyraźnie...