Nowa Dacia Duster (2018) – cena, silniki, pierwsze wrażenia i zdjęcia

Na polskim rynku debiutuje nowa generacja Dacii Duster, czyli następca najlepiej sprzedającego się na naszym kraju SUV’a. Jakie silniki znajdziemy pod maską nowego modelu, ile on kosztuje i co za tę cenę dostaniemy? Przyjrzyjmy się bliżej nowemu Dusterowi.

Nowy Duster – cena

Zacznijmy od cennika, ponieważ to aspekt finansowy najbardziej wyróżnia ten samochód spośród konkurencji. Tam, gdzie inni oferują małe samochody z segmentu A albo B, Dacia proponuje znacznie większe i podwyższone nadwozie.

Nowa Dacia Duster - galeria - 08

Nowa generacja Dacii Duster nic w tym aspekcie nie zmieniła – wciąż mamy do czynienia z jednym najtańszych samochodów na rynku, którego cena startuje ponownie od 39 900 zł za wersję Access. W tej kwocie dostaniemy więcej, niż poprzednio bo między innymi komputer pokładowy, centralny zamek, elektryczne szyby z przodu czy ogranicznik prędkości nie wymagają teraz dopłat. W bazowej wersji pod maską pracuje wolnossący silnik benzynowy SCe o mocy 115 koni mechanicznych.

Nowa Dacia Duster - galeria - 04

W nowym Dusterze zwiększeniu uległa ilość wersji wyposażeniowych – dotychczas oferowane były trzy, a obecnie mamy cztery poziomy. Druga od dołu odmiana Essential wzbogaca wyposażenie wersji Access o między innymi radio z MP3 i Bluetooth (ze sterowaniem z kierownicy), regulowaną kierownicę w dwóch płaszczyznach oraz również regulowaną wysokość fotela kierowcy. Dalej mamy wersję Comfort, gdzie lista dodatków powiększa się o manualną klimatyzację, skórzaną kierownicę, elektrycznie regulowane lusterka czy światła przeciwmgłowe. Na szczycie cennika znajduje się odmiana Prestige, gdzie warto odnotować obecność kamery cofania, nawigacji wyświetlanej na ekranie LCD o przekątnej 7 cali, czujników parkowania, systemu monitorowania martwego pola w lusterkach czy 17” felg aluminiowych.

Nowa Dacia Duster - wnętrze - 01

Duster oferuje też bardziej zaawansowane opcje dodatkowe, takie jak automatyczna klimatyzacja, system kamer 360 stopni czy dostęp bezkluczykowy – zatem w zależności od potrzeb można mieć samochód o bardziej spartańskim wyposażeniu, ale o wyjątkowo niskiej cenie, ale też nic nie stoi na przeszkodzie, aby konkretniej go doposażyć. Poniżej przedstawiam cennik nowego Dustera, najpierw dla jednostek benzynowych (wersje z LPG dostępne będą w późniejszym terminie):

Wersja / silnik SCe 115 4×2 SCe 115 4×4 SCe 115 4×2 LPG TCe 125 4×2 TCe 125 4×4
ACCESS 39 900 zł
ESSENTIAL 46 400 zł 52 900 zł 49 900 zł
COMFORT 52 100 zł 58 600 zł 55 600 zł 59 500 zł 66 000 zł
PRESTIGE 56 900 zł 63 400 zł 64 300 zł 70 800 zł

A teraz dla diesli:

Wersja / silnik dCi 90 4×2 dCi 110 4×2 dCi 110 4×4 dCi 110 EDC 4×2
ACCESS
ESSENTIAL 55 400 zł 65 200 zł
COMFORT 64 600 zł 70 900 zł 70 900 zł
PRESTIGE 68 900 zł 75 400 zł 75 400 zł

Fajne jest to, że nawet z bazową odmianą silnikową złączyć można najbogatszą wersję wyposażeniową Prestige. Dzięki temu klient nie jest zmuszany do tego, aby decydować się na mocniejszą jednostkę napędową, jeśli interesuje go bogatsza odmiana wyposażenia.

Nowa Dacia Duster - galeria - 06

Silniki

Paleta silników w nowej generacji SUV’a Dacii pozostała niezmieniona. Samochód nabyć można ze wspominanym, bazowym benzynowcem SCe o mocy 115 KM, a także z wersją turbodoładowaną TCe o mocy 125 KM. Oba te silniki współgrać mogą z napędem na przednią oś lub 4×4. W przypadku skrzyni biegów wyboru już nie ma – chcąc mieć Dustera na „bezołowiową”, musimy zdecydować się na manualną przekładnię.

Nowa Dacia Duster - galeria - 13

W przypadku diesli do wyboru mamy jednostki dCi o dwóch wariantach mocy – 90 i 110 KM. Słabsza odmiana występuje wyłącznie w wersji z manualem i napędem 4×2. Mocniejsza wersja może zostać sprzęgnięta z napędem 4×4 lub automatyczną skrzynią EDC, przy czym nie można zamówić kombinacji 4×4 + EDC. W tym wypadku do wyboru mamy albo napęd na wszystkie koła albo automat.

Nowa Dacia Duster - galeria - 15

Wrażenia z jazdy

Podczas premierowych jazd z nowym Dusterem spędziłem dwa dni, co pozwoliło mi wyrobić sobie już pewną opinię o tym samochodzie. Wrażenia z jazdy, a także z obcowania z wnętrzem tego samochodu zebrałem w materiale wideo – w 11 pierwszych spostrzeżeniach o nowej Dacii Duster. Mawiają, że obraz wyraża więcej, niż 1000 słów – dlatego zapraszam do oglądania :)

PS. Zasygnalizuję tylko, że na wideo informuję o cenniku, który dostępny jest w opisie filmu – linkuję w nim do podstrony, na której właśnie przebywasz :) Poniżej zapraszam też do rzucenia okiem na kilka zdjęć nowego modelu.

Galeria zdjęć:

4 KOMENTARZE

Najnowsze teksty

Mazda MX-30 R-EV 0.8 e-SkyActiv 170 KM – TEST

Mazda to bardzo ciekawy we współczesnych czasach producent samochodów, ponieważ stawia on na rozwiązania, których konkurencja nie stosuje ...