Na polskim rynku debiutuje nowa generacja Dacii Duster, czyli następca najlepiej sprzedającego się na naszym kraju SUV’a. Jakie silniki znajdziemy pod maską nowego modelu, ile on kosztuje i co za tę cenę dostaniemy? Przyjrzyjmy się bliżej nowemu Dusterowi.
Nowy Duster – cena
Zacznijmy od cennika, ponieważ to aspekt finansowy najbardziej wyróżnia ten samochód spośród konkurencji. Tam, gdzie inni oferują małe samochody z segmentu A albo B, Dacia proponuje znacznie większe i podwyższone nadwozie.
Nowa generacja Dacii Duster nic w tym aspekcie nie zmieniła – wciąż mamy do czynienia z jednym najtańszych samochodów na rynku, którego cena startuje ponownie od 39 900 zł za wersję Access. W tej kwocie dostaniemy więcej, niż poprzednio bo między innymi komputer pokładowy, centralny zamek, elektryczne szyby z przodu czy ogranicznik prędkości nie wymagają teraz dopłat. W bazowej wersji pod maską pracuje wolnossący silnik benzynowy SCe o mocy 115 koni mechanicznych.
W nowym Dusterze zwiększeniu uległa ilość wersji wyposażeniowych – dotychczas oferowane były trzy, a obecnie mamy cztery poziomy. Druga od dołu odmiana Essential wzbogaca wyposażenie wersji Access o między innymi radio z MP3 i Bluetooth (ze sterowaniem z kierownicy), regulowaną kierownicę w dwóch płaszczyznach oraz również regulowaną wysokość fotela kierowcy. Dalej mamy wersję Comfort, gdzie lista dodatków powiększa się o manualną klimatyzację, skórzaną kierownicę, elektrycznie regulowane lusterka czy światła przeciwmgłowe. Na szczycie cennika znajduje się odmiana Prestige, gdzie warto odnotować obecność kamery cofania, nawigacji wyświetlanej na ekranie LCD o przekątnej 7 cali, czujników parkowania, systemu monitorowania martwego pola w lusterkach czy 17” felg aluminiowych.
Duster oferuje też bardziej zaawansowane opcje dodatkowe, takie jak automatyczna klimatyzacja, system kamer 360 stopni czy dostęp bezkluczykowy – zatem w zależności od potrzeb można mieć samochód o bardziej spartańskim wyposażeniu, ale o wyjątkowo niskiej cenie, ale też nic nie stoi na przeszkodzie, aby konkretniej go doposażyć. Poniżej przedstawiam cennik nowego Dustera, najpierw dla jednostek benzynowych (wersje z LPG dostępne będą w późniejszym terminie):
Wersja / silnik | SCe 115 4×2 | SCe 115 4×4 | SCe 115 4×2 LPG | TCe 125 4×2 | TCe 125 4×4 |
---|---|---|---|---|---|
ACCESS | 39 900 zł | – | – | – | – |
ESSENTIAL | 46 400 zł | 52 900 zł | 49 900 zł | – | – |
COMFORT | 52 100 zł | 58 600 zł | 55 600 zł | 59 500 zł | 66 000 zł |
PRESTIGE | 56 900 zł | 63 400 zł | – | 64 300 zł | 70 800 zł |
A teraz dla diesli:
Wersja / silnik | dCi 90 4×2 | dCi 110 4×2 | dCi 110 4×4 | dCi 110 EDC 4×2 |
---|---|---|---|---|
ACCESS | – | – | – | – |
ESSENTIAL | 55 400 zł | – | 65 200 zł | – |
COMFORT | – | 64 600 zł | 70 900 zł | 70 900 zł |
PRESTIGE | – | 68 900 zł | 75 400 zł | 75 400 zł |
Fajne jest to, że nawet z bazową odmianą silnikową złączyć można najbogatszą wersję wyposażeniową Prestige. Dzięki temu klient nie jest zmuszany do tego, aby decydować się na mocniejszą jednostkę napędową, jeśli interesuje go bogatsza odmiana wyposażenia.
Silniki
Paleta silników w nowej generacji SUV’a Dacii pozostała niezmieniona. Samochód nabyć można ze wspominanym, bazowym benzynowcem SCe o mocy 115 KM, a także z wersją turbodoładowaną TCe o mocy 125 KM. Oba te silniki współgrać mogą z napędem na przednią oś lub 4×4. W przypadku skrzyni biegów wyboru już nie ma – chcąc mieć Dustera na „bezołowiową”, musimy zdecydować się na manualną przekładnię.
W przypadku diesli do wyboru mamy jednostki dCi o dwóch wariantach mocy – 90 i 110 KM. Słabsza odmiana występuje wyłącznie w wersji z manualem i napędem 4×2. Mocniejsza wersja może zostać sprzęgnięta z napędem 4×4 lub automatyczną skrzynią EDC, przy czym nie można zamówić kombinacji 4×4 + EDC. W tym wypadku do wyboru mamy albo napęd na wszystkie koła albo automat.
Wrażenia z jazdy
Podczas premierowych jazd z nowym Dusterem spędziłem dwa dni, co pozwoliło mi wyrobić sobie już pewną opinię o tym samochodzie. Wrażenia z jazdy, a także z obcowania z wnętrzem tego samochodu zebrałem w materiale wideo – w 11 pierwszych spostrzeżeniach o nowej Dacii Duster. Mawiają, że obraz wyraża więcej, niż 1000 słów – dlatego zapraszam do oglądania :)
PS. Zasygnalizuję tylko, że na wideo informuję o cenniku, który dostępny jest w opisie filmu – linkuję w nim do podstrony, na której właśnie przebywasz :) Poniżej zapraszam też do rzucenia okiem na kilka zdjęć nowego modelu.
Wszystko spoko, ale 4×4 DCI z EDC nie występuje. Z automatem jest tylko napęd na przednią oś, także jest błąd w Twoim cenniku – powinno być DCI 110 EDC – 4×2.
Masz rację – tam była pomyłka. Dziękuję za czujność i zwrócenie uwagi :)
Spoko :) PS. Niezłe zdjęcia, aczkolwiek na przyszłość pomyśl nad większym formatem – tak żeby po kliknięciu było zdjęcie na pełnym ekranie. Pzdr.
[…] cennik nowej Dacii Duster znaleźć można tutaj ► http://autoblog24.pl/2018/02/dacia-duster-cena-silniki-wrazenia/ Aby nie przegapić nowych filmów, polecam subskrypcję Wahacz TV ► […]