Szybkie ładowanie samochodów elektrycznych na stacjach Orlen

Dla wielu kierowców, którzy chcieliby przesiąść się do samochodów elektrycznych największą przeszkodą jest brak dostatecznej liczby punktów ładowania. Rewolucyjny projekt PKN Orlen może sprawić, że na ulice wyjedzie więcej elektryków.

Orlen na swoich stacjach chce wprowadzić punkty szybkiego ładowania samochodów elektrycznych. Pierwsze mają pojawić się już w tym roku, a do 2019 będzie można przejechać całą Polskę głównymi drogami bez stresu, że samochód straci swoje źródło zasilania i po drodze nie będzie żadnego miejsca gdzie można go naładować. Warto nadmienić, że punkty ładowania samochodów będzie można znaleźć również przed siedzibami firmy Orlen w Warszawie i Płocku.

Zgodnie z informacjami koncern na ten moment planuje zakup 23 ładowarek o mocy 50 kW i 100 kW.  Na wszystkich stacjach z punktami ładowania pojazdów elektrycznych będą ładowarki wyposażone w dwa złącza: z prądem stałym (wtyczka CHAdeMO oraz CCS) oraz Typ 2 do ładowania prądem przemiennym.

Stacja Orlen

Dla każdego użytkownika samochodów elektrycznych bardzo istotny jest czas ładowania samochodu. Już sama nazwa „stacje szybkiego ładowania”  sugeruje, że nie będzie trzeba czekać godzinami na naładowanie akumulatora do dalszej jazdy. Zgodnie z informacji jakie znalazłam, to  w około pół godziny będzie można naładować pojazd ładowarką o mocy 50 kW, tak aby bez problemu ruszyć w drogę. W takim czasie i z ładowarką o wspomnianej wyżej mocy akumulatory elektryka mogą się naładować od 20% do 80%.

Moim zdaniem jest to bardzo dobra wiadomość dla obecnych użytkowników samochodów elektrycznych i dla ich potencjalnych nabywców. Być może takie rozwiązanie spopularyzuje pojazdy elektryczne i sprawi, że kierowcy chętniej będą brali je pod uwagę przy zakupie samochodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...