Nowe Infiniti QX50 – zdjęcia, wnętrze, silniki VC-Turbo, dane techniczne

Producenci samochodów prześcigają się w konstruowaniu aut w oparciu o najnowsze technologie, dlatego Infiniti zaprezentowało nowy model QX50, będący drugą generacją tego SUV-a klasy premium. Samochód jest zaprojektowany właśnie z wykorzystaniem najnowszych dostępnych technologii. Zwraca uwagę potencjalnych nabywców oraz fanów motoryzacji dzięki niebanalnemu designowi oraz komfortowej przestronności wnętrza.

Nowe Infinity QX50 wyróżnia seryjny silnik o zmiennym stopniu natężenia C-Turbo. Ważną informacją jest to, że samochód został skonstruowany na nowej platformie, która zapewnia mu sztywność nadwozia oraz przestronność kabiny. W prezentowanym SUV-ie zastosowano intuicyjne działające technologie ProPILOT Assist, które zapewniają wsparcie kierowcy, bezpieczeństwo oraz łączność wszystkim podróżującym. Infinity QX50 posiada również wyraziste proporcje nadwozia w charakterystycznym dla tej marki stylu Powerful Elegance.

Nowe Infiniti QX50

Silnik VC-Turbo

Jednostka ta jest pierwszym na świecie seryjnym silnikiem o zmiennym stopniu sprężania. Śmiało można stwierdzić, że jest to kusząca alternatywa wobec diesli, jak również znakomity argument, że nie należy przedwcześnie skreślać jednostek spalinowych na rzecz konstrukcji hybrydowych. Dzięki dostosowaniu stopnia sprężenia przez dwulitrowy silnik VC-Turbo, optymalizuje moc oraz wydajność, a także łączy w sobie moc benzynowej dwulitrowej jednostki turbodoładowanej z momentem obrotowym i wydajnością czterocylindrowego silnika wysokoprężnego.

Skok tłoka jest odpowiednio zmniejszany lub zwiększany, wymuszając zmianę stopnia sprężenia w komorze spalania, dzięki systemowi, który wykorzystuje odpowiednie dźwignie. Silnik VC-Turbo zapewnia stopnie sprężenia dla osiągów od 8:1 oraz dla wydajności po 14:1, tym samym maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.

Infiniti - VC-Turbo

Pod maską kryje się silnik o mocy 268 KM (200kW) oraz 380 Nm. Połączenie podanych parametrów w tej klasie jest najlepszą kombinacją mocy oraz momentu obrotowego dla czterocylindrowych jednostek. W porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, obecne modele z napędem na przednie koła gwarantują o 35% niższe zużycie paliwa. Natomiast w modelach z napędem na cztery koła spalanie jest niższe o 30%.

Jednostka napędowa współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT, która obecnie znalazła zwolenników wśród wielu producentów samochodów.

Infiniti QX50 - 2 generacja

Nowa platforma

Infinity QX50 zbudowany jest na nowej płycie podwoziowej. Nowa platforma zapewnia większą sztywność oraz wprowadza nowe standardy kształtowania przestrzeni wewnętrznej w SUV-ie klasy premium. Dzięki nowej platformie QX50 zachowuje idealne proporcje wnętrza między kabiną pasażerską a przestrzenią transportową.

Warte podkreślenia jest to, że nowa płyta podłogowa została wzmocniona przez zastosowanie stali SHF (Super High Formability). Jest to superwytrzymała stal (rozciąganie do 980 MPa) o wysokiej formowalności, która po raz pierwszy znalazła zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym. Wysoka sztywność natomiast przekłada się na odporność samochodu na skręcanie, wibracje oraz na obniżenie poziomu hałasu w kabinie.

Infiniti QX50 - wnętrze

ProPILOT Assist

Zadaniem technologii ProPILOT Assist Infiniti jest wsparcie kierowcy w prowadzeniu samochodu, zapewnienie jemu oraz pasażerom odpowiedniego komfortu oraz przyjemności z jazdy. Producent tym samym nie odbiera pełnej autonomiczności kierowcy w prowadzeniu auta a jedynie podnosi komfort jego użytkowania wprowadzając innowacyjne rozwiązania.

Technologie ProPILOT Assist w QX50 pomagają kierowcy w kontrolowaniu przyspieszenia, hamowaniu oraz kierowaniu podczas jazdy po jednopasmowych drogach.

Infiniti QX50 - 2018

Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny QX50

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny Infinity QX50 jak przystało na klasę premium reprezentuje wyrazistą stylistykę „Powerful Elegance”. Design nowego Infinity QX50 sprawia, że jest to SUV obok którego zdecydowanie nie da się przejść obojętnie.

Tym co wyróżnia QX50 na drodze jest jego wysokość 1679 mm. Komfort jazdy kierowca może docenić dzięki wyniesionej pozycji, która maksymalizuje widoczność zarówno podczas prowadzenia auta, jak i manewrów. Jednak najważniejszą cechą designu oferowaną przez producenta jest doskonale zaprojektowana aerodynamika. W porównaniu z poprzednim modelem QX50 współczynnik oporu został obniżony o 6%. Wszystkie elementy nadwozia (maska, zderzaki, słupki przednie, klapa bagażnika, zabudowane podwozie) zostały zaprojektowane z myślą o ułatwieniu przepływu powietrza wokół i pod samochodem oraz minimalizacji zawirowań.

Infiniti QX50 - Premium

Wnętrze kabiny prezentuje się równie na wysokim poziomie. Zostały w nim zastosowane wysokiej jakości materiały, które przyciągają wzrok i są miłe w dotyku. Całość jest spójna i bardzo dobrze wykończona. Wnętrze jest przyjazne zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Kabina jest przestronna, tak aby żaden pasażer nie mógł narzekać na ból nóg ani też na dyskomfort podczas dalekich i bliższych podróży. Komfort ten zapewnia przesuwna tylna kanapa.

Pojemność bagażnika w zależności od położenia przesuwnej kanapy wynosi od 895 l do 1048 l. Natomiast po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika wynosi 1699 l. Taka pojemność bagażnika nawet przy rozłożonych wszystkich siedzeniach pozwala na bezproblemowe przewożenie sporej ilości bagażu, wózka dziecięcego albo dużych zakupów. Również pod podłogą bagażnika znajduje się mnóstwo schowków, które pozwalają ukryć drobniejsze przedmioty przed wścibskimi spojrzeniami innych osób.

Dane techniczne

SILNIK
Typ benzynowy 2.0 l VC-Turbo, czterocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy, o zmiennym stopniu sprężania, 16 zaworów
Pojemność skokowa 1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1)
Moc maksymalna 268 KM (200 kW)/5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm/4400 obr./min
Stopień sprężania 8:1 do 14:1 (zmienny bezstopniowo)
NAPĘD
Skrzynia biegów przekładnia bezstopniowa XTRONIC z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej
OSIĄGI
0-100 km/h 6,3 s (AWD) / 6,7 s (FWD)
Prędkość maksymalna 230 km/h
WYMIARY
Długość 4693 mm
Wysokość 1679 mm
Szerokość (bez lusterek) 1903 mm
Rozstaw osi 2800 mm
Prześwit 218 mm

3 KOMENTARZE

Najnowsze teksty

Nowa Skoda Superb 2.0 TDI 150 KM – TEST

Liftbacki o eleganckiej bryle limuzyny czy kombi, na dodatek bez przesadnej elektryfikacji. Coraz mniej spotkać można samochodów tego typu...