Producenci samochodów prześcigają się w konstruowaniu aut w oparciu o najnowsze technologie, dlatego Infiniti zaprezentowało nowy model QX50, będący drugą generacją tego SUV-a klasy premium. Samochód jest zaprojektowany właśnie z wykorzystaniem najnowszych dostępnych technologii. Zwraca uwagę potencjalnych nabywców oraz fanów motoryzacji dzięki niebanalnemu designowi oraz komfortowej przestronności wnętrza.
Nowe Infinity QX50 wyróżnia seryjny silnik o zmiennym stopniu natężenia C-Turbo. Ważną informacją jest to, że samochód został skonstruowany na nowej platformie, która zapewnia mu sztywność nadwozia oraz przestronność kabiny. W prezentowanym SUV-ie zastosowano intuicyjne działające technologie ProPILOT Assist, które zapewniają wsparcie kierowcy, bezpieczeństwo oraz łączność wszystkim podróżującym. Infinity QX50 posiada również wyraziste proporcje nadwozia w charakterystycznym dla tej marki stylu Powerful Elegance.
Silnik VC-Turbo
Jednostka ta jest pierwszym na świecie seryjnym silnikiem o zmiennym stopniu sprężania. Śmiało można stwierdzić, że jest to kusząca alternatywa wobec diesli, jak również znakomity argument, że nie należy przedwcześnie skreślać jednostek spalinowych na rzecz konstrukcji hybrydowych. Dzięki dostosowaniu stopnia sprężenia przez dwulitrowy silnik VC-Turbo, optymalizuje moc oraz wydajność, a także łączy w sobie moc benzynowej dwulitrowej jednostki turbodoładowanej z momentem obrotowym i wydajnością czterocylindrowego silnika wysokoprężnego.
Skok tłoka jest odpowiednio zmniejszany lub zwiększany, wymuszając zmianę stopnia sprężenia w komorze spalania, dzięki systemowi, który wykorzystuje odpowiednie dźwignie. Silnik VC-Turbo zapewnia stopnie sprężenia dla osiągów od 8:1 oraz dla wydajności po 14:1, tym samym maksymalizując kontrolę kierowcy nad napędem.
Pod maską kryje się silnik o mocy 268 KM (200kW) oraz 380 Nm. Połączenie podanych parametrów w tej klasie jest najlepszą kombinacją mocy oraz momentu obrotowego dla czterocylindrowych jednostek. W porównaniu z silnikiem benzynowym V6 w poprzednim QX50, obecne modele z napędem na przednie koła gwarantują o 35% niższe zużycie paliwa. Natomiast w modelach z napędem na cztery koła spalanie jest niższe o 30%.
Jednostka napędowa współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT, która obecnie znalazła zwolenników wśród wielu producentów samochodów.
Nowa platforma
Infinity QX50 zbudowany jest na nowej płycie podwoziowej. Nowa platforma zapewnia większą sztywność oraz wprowadza nowe standardy kształtowania przestrzeni wewnętrznej w SUV-ie klasy premium. Dzięki nowej platformie QX50 zachowuje idealne proporcje wnętrza między kabiną pasażerską a przestrzenią transportową.
Warte podkreślenia jest to, że nowa płyta podłogowa została wzmocniona przez zastosowanie stali SHF (Super High Formability). Jest to superwytrzymała stal (rozciąganie do 980 MPa) o wysokiej formowalności, która po raz pierwszy znalazła zastosowanie w przemyśle motoryzacyjnym. Wysoka sztywność natomiast przekłada się na odporność samochodu na skręcanie, wibracje oraz na obniżenie poziomu hałasu w kabinie.
ProPILOT Assist
Zadaniem technologii ProPILOT Assist Infiniti jest wsparcie kierowcy w prowadzeniu samochodu, zapewnienie jemu oraz pasażerom odpowiedniego komfortu oraz przyjemności z jazdy. Producent tym samym nie odbiera pełnej autonomiczności kierowcy w prowadzeniu auta a jedynie podnosi komfort jego użytkowania wprowadzając innowacyjne rozwiązania.
Technologie ProPILOT Assist w QX50 pomagają kierowcy w kontrolowaniu przyspieszenia, hamowaniu oraz kierowaniu podczas jazdy po jednopasmowych drogach.
Wygląd zewnętrzny i wewnętrzny QX50
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny Infinity QX50 jak przystało na klasę premium reprezentuje wyrazistą stylistykę „Powerful Elegance”. Design nowego Infinity QX50 sprawia, że jest to SUV obok którego zdecydowanie nie da się przejść obojętnie.
Tym co wyróżnia QX50 na drodze jest jego wysokość 1679 mm. Komfort jazdy kierowca może docenić dzięki wyniesionej pozycji, która maksymalizuje widoczność zarówno podczas prowadzenia auta, jak i manewrów. Jednak najważniejszą cechą designu oferowaną przez producenta jest doskonale zaprojektowana aerodynamika. W porównaniu z poprzednim modelem QX50 współczynnik oporu został obniżony o 6%. Wszystkie elementy nadwozia (maska, zderzaki, słupki przednie, klapa bagażnika, zabudowane podwozie) zostały zaprojektowane z myślą o ułatwieniu przepływu powietrza wokół i pod samochodem oraz minimalizacji zawirowań.
Wnętrze kabiny prezentuje się równie na wysokim poziomie. Zostały w nim zastosowane wysokiej jakości materiały, które przyciągają wzrok i są miłe w dotyku. Całość jest spójna i bardzo dobrze wykończona. Wnętrze jest przyjazne zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Kabina jest przestronna, tak aby żaden pasażer nie mógł narzekać na ból nóg ani też na dyskomfort podczas dalekich i bliższych podróży. Komfort ten zapewnia przesuwna tylna kanapa.
Pojemność bagażnika w zależności od położenia przesuwnej kanapy wynosi od 895 l do 1048 l. Natomiast po złożeniu tylnych siedzeń pojemność bagażnika wynosi 1699 l. Taka pojemność bagażnika nawet przy rozłożonych wszystkich siedzeniach pozwala na bezproblemowe przewożenie sporej ilości bagażu, wózka dziecięcego albo dużych zakupów. Również pod podłogą bagażnika znajduje się mnóstwo schowków, które pozwalają ukryć drobniejsze przedmioty przed wścibskimi spojrzeniami innych osób.
Dane techniczne
SILNIK | |
Typ | benzynowy 2.0 l VC-Turbo, czterocylindrowy, turbodoładowany, rzędowy, o zmiennym stopniu sprężania, 16 zaworów |
Pojemność skokowa | 1997 (stopień sprężania 8:1) do 1970 (14:1) |
Moc maksymalna | 268 KM (200 kW)/5600 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 380 Nm/4400 obr./min |
Stopień sprężania | 8:1 do 14:1 (zmienny bezstopniowo) |
NAPĘD | |
Skrzynia biegów | przekładnia bezstopniowa XTRONIC z trybem zmiany manualnej, predefiniowanej |
OSIĄGI | |
0-100 km/h | 6,3 s (AWD) / 6,7 s (FWD) |
Prędkość maksymalna | 230 km/h |
WYMIARY | |
Długość | 4693 mm |
Wysokość | 1679 mm |
Szerokość (bez lusterek) | 1903 mm |
Rozstaw osi | 2800 mm |
Prześwit | 218 mm |
Posiadam QX50 poprzedniej generacji.Auto jest fantastyczne,ale jak w nowej generacji osiągnęli prawie 900 litrów pojemności bagażnika?! Pozdrawiam
Zgodnie z opisem modelu jaki podaje producent to QX50 posiada przesuwną tylną kanapę i od położenia tej kanapy zależy pojemność bagażnika.
Ciekaw jestem jakie będzie spalanie?