Jak działa Volvo Pilot Assist II? Sprawdzam to w nowym XC60

Technologia w motoryzacji rozwija się coraz bardziej intensywnie. Jednym z głównych kierunków, w których będą iść inżynierowie odpowiedzialni za nowości w samochodach jest ich autonomiczna jazda. Nad tym rozwiązaniem pracują też w laboratoriach Volvo, czego efektem jest system Pilot Assist II, którego bez problemu można kupić jako jedną z opcji do nowych modeli tego producenta. Sprawdziłem jak radzi sobie w XC60.

Aby to zrobić wybrałem się na przejażdżkę po drodze S8 w Warszawie. Spory ruch (aby nie było za prosto), występujące praktycznie ciągle lekkie łuki, brak świateł – warunki do sprawdzenia autopilota S8 oferuje idealne. A właściwie nie autopilota, tylko systemu do semi-automatycznej jazdy. Tak określa go samo Volvo i jak się okazuje jest to bardzo trafne stwierdzenie, o czym miałem okazję się przekonać.

Ponieważ czasami obrazy mówią więcej, niż 1000 słów zapraszam na film, który nagrałem jadąc właśnie po S8 z aktywowanym Volvo Pilot Assist II:

Za kilka-kilkanaście lat tego typu systemy staną się pewnie standardem, więc nie wypada nic innego jak docenić, że wciąż podczas jazdy samochodem mamy coś do powiedzenia :)

5 KOMENTARZE

  1. „Demo technologiczne” – że co proszę ? Chyba „demo techniczne”. Technologia dotyczy metody produkcji/wytworzenia czegoś. A co do samego gadżetu – w PL nie powinien być oferowany, gdyż przepisy wymagają trzymania rąk na kierownicy. Poza tym skoro wymaga większej koncentracji kierowcy niż przy jego braku to jaki jest sens jego montowania ?

    • Sensu może dużego nie ma, ale w świecie dóbr luksusowych i bardzo bogatych ludzi tego typu zakupy rzadko powiązane są z odpowiedzią na pytanie „czy na pewno mi się to przyda?”, a częściej „czy fakt posiadania rzeczy x sprawi mi przyjemność?”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Volkswagen Golf 1.5 TSI EVO 130 KM Style – TEST

8 generacja Volkswagena Golf to bez wątpienia jedna z najgorętszych premier 2020 roku na rynku w Polsce....

Nissan Leaf e+ 217 KM 62 kWh Tekna – TEST

Nissan Leaf występuje w Polsce w dwóch wersjach. Słabsza ma silnik elektryczny o mocy 150 KM i baterie o pojemności 40 kWh....

Nowy Citroen C4 2020 jako crossover – zdjęcia i informacje

Citoren zaprezentował nowe wcielenie modelu C4. Samochód ten doskonale pokazuje, jak zmienia się podejście do motoryzacji u producentów. Wynika to z dwóch...

Elektryczne dostawczaki – Opel Vivaro-e, Peugeot e-Expert, Citroen e-Jumpy

Samochody elektryczne wciąż trudno jest postrzegać jako pełnoprawne zastępstwo dla pojazdów z silnikami spalinowymi. Producenci czynią jednak kolejne kroki, aby tak się...

Mitsubishi Outlander PHEV – TEST

Mitsubishi Outlander oferowany jest również jako hybryda plug-in. Ta wersja nazywa się PHEV. Jest ona droższa od odmiany benzynowej, ale jednocześnie jest...