Seat Arona – silniki i ceny w Polsce tego kompaktowego crossovera

Seat rozbudowuje swoją ofertę crossoverów – nie ma co się temu dziwić, bo popularność samochodów o lekko podwyższonym nadwoziu stale rośnie i nic nie wskazuje, aby miała się ona w najbliższej przyszłości zatrzymać. Po premierze większej Ateci, przyszedł czas na zaoferowanie klientom w Polsce mniejszego modelu, czyli Arona. Znamy już ceny tego samochodu w naszym kraju.

Seat Arona w dużym stopniu opiera się na modelu Ibiza – chociażby na jego płycie podłogowej. Jak na crossovera przystało jest on od niego trochę większy, bo o 10 centymetrów wyższy i o 8 centymetrów dłuższy, ale wciąż śmiało możemy mówić tu o kompaktowych rozmiarach. W końcu długość Arony to 4138 mm.

Seat Arona - wnętrze

Seat Arona – polski cennik

Wiemy już jak kształtować się będą ceny samochodu na polskim rynku w początkowym okresie jego obecności na nim. W przyszłości cennik ulegnie rozbudowaniu, ponieważ na start przewidziany został tylko jeden silnik 1.0 TSI w trzech różnych wariantach mocy – w przyszłości dołączą mocniejsze benzyny (1.5 TSI) oraz diesle. Zobaczmy zatem jak sytuacja prezentuje w momencie pisania tego tekstu, czyli w połowie września 2017:

Silnik i skrzynia Reference Style Full LED Xcellence
1.0 TSI 5MT 95 KM 63 500 zł 66 500 zł 69 500 zł 74 700 zł
1.0 TSI 6MT 115 KM 69 200 zł 72 200 zł 77 500 zł
1.0 TSI 7AT DSG 115 KM 75 600 zł 78 600 zł 83 900 zł

Cena modelu startuje od 63 500 zł za wersję Reference, ale biorąc pod uwagę, że dopłacając 3000 zł dostajemy w Style między innymi aluminiowe felgi, światła LED do jazdy dziennej, skórzaną kierownicę i kolorowy ekran systemu multimedialnego, to pewnie trochę lepiej wyposażona odmiana będzie korzystniejszą propozycją. Cennik kończy się na 83 900 zł, ale nawet w najbogatszej odmianie Xcellence sporo rzeczy można jeszcze domówić ekstra, więc Seat Arona kosztujący w okolicach 100 000 zł nie będzie czymś niemożliwym do uzyskania. Pełen cennik przejrzeć można tutaj.

Najnowsze teksty

Volvo XC40 Recharge Twin Engine – TEST

Volvo XC40 Recharge to pierwszy, w pełni elektryczny model Volvo, który jednak bazuje na spalinowym SUV-ie tego producenta. Zastosowany...