Volkswagen T-Roc – zdjęcia, silniki, wymiary tego kompaktowego crossovera

Toyota CH-R pokazała, że trochę designerski, kompaktowy crossover, w połączeniu z popularnym znaczkiem na masce może odnieść ogromny sukces. Już niedługo Volkswagen będzie miał okazję sprawić, żeby o jego samochodzie też tak mówiono. Wszystko za sprawą modelu T-Roc, o którym poznaliśmy pierwsze informacje.

Chęć nadania – wspominanego na wstępie – designerskiego charakteru sprawiła, że Volkswagen T-Roc dosyć mocno odróżnia się od swojego większego brata, modelu Tiguan. Większy SUV ma projekt, który osobiście określam mianem „techniczny”. Wszystko jest tam narysowane od linijki, nie ma miejsca na ekstrawagancję – co ma swój urok, ponieważ tworzy spójny i jednoznaczny styl tego samochodu.

Volkswagen T-Roc 2018

W T-Rocu styliści obrali trochę inną drogę. Wciąż na pierwszy rzut oka można skojarzyć, że mamy do czynienia z Volkswagenem, ale jego design jest wyraźnie lżejszy optycznie. Dodatkowo klienci nie będą skazani tylko na jeden kolor lakieru, ponieważ Volkswagen T-Roc pozwoli na to, by dach miał inną barwę, niż reszta nadwozia. Osobiście ten crossover mi się podoba i mam tylko jedno zastrzeżenie co do niego – tył zbyt mocno przypomina Seata Leona w wersji kombi.

Volkswagen T-Roc - wnętrze

We wnętrzu w oczy rzucają się przede wszystkim dwie rzeczy – kolorowe wstawki, które spotkać można na całej szerokości deski rozdzielczej oraz elektroniczne zegary. Poza tym mamy klasyczne, uporządkowane wnętrze – typowe dla aut z logo VW na masce.

T-Roc – wymiary i silniki

Decydując się na zakup crossovera od Volkswagena klienci otrzymają pojazd, który liczy sobie 423 centymetry długości, czyli jest o około 25 centymetrów krótszy, niż większy w ofercie Tiguan. Taka długość nadwozia przekłada się na pojemność bagażnika wynoszącą 445 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy powiększa się ona do 1290 litrów.

VW T-Roc

Jeśli chodzi o silniki, to Volkswagen zaanonsował, że paleta w modelu T-Roc obejmować będzie sześć jednostek napędowych. Ich lista znajduje się poniżej – pierwsze trzy to benzyny, a kolejna trójka to diesle:

  • 1.0 TSI 115 KM
  • 1.5 TSI 150 KM
  • 2.0 TSI 190 KM
  • 1.6 TDI 115 KM
  • 2.0 TDI 150 KM
  • 2.0 TDI 190 KM

Z jednostkami napędowymi łączyć może się albo skrzynia manualna 6-biegowa, albo 7-stopniowe DSG. Będzie też możliwość zamówienia napędu 4×4 4MOTION. Bliżej premiery dowiemy się jakie kombinacje „silnik-skrzynia-napęd” będą dostępne.

Volkswagen T-Roc - crossover

A premiera samochodu w salonach odbędzie się jeszcze w 2017 roku – jesienią.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Najnowsze teksty

Opel Corsa F 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Nowy Opel Corsa to samochód mający naprawdę zadziorny wygląd. Egzemplarz, który dostałem do testów jeszcze podkreślał jego...

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 KM Style – TEST

Skoda Fabia 3 generacji to samochód, który w dzisiejszych czasach nie wzbudza już większych emocji. W sumie ten model nigdy nie miał...

Opel Astra K 1.2 Turbo 130 KM GS Line – TEST

Piąta generacja Opla Astry, nosząca oznaczenie K, w 2019 roku przeszła lifting. Mnie przypadło pierwszy raz stanąć "twarzą w atrapę chłodnicy" z...

KIA e-Niro 204 KM 64 kWh XL – TEST

KIA e-Niro to samochód elektryczny, który oferowany jest w dwóch wariantach. Bardziej miejskim, mającym baterie o pojemności 39,2 kWh i silnik elektryczny...

Jeep Renegade GSE 1.3 Turbo 180 KM Limited – TEST

Jeep Renegade to samochód, którego śmiało nazwać można Wranglerem dla "normalnego" kierownicy. Nie aby Wranglera mogli kupić jedynie szaleńcy, ale pomimo tego,...